Foto ter illustratie.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. © thinkstock

Kilometerheffing vergroent vrachtwagenpark, maar toenemend aantal lichte bestelwagens op de weg

De kilometerheffing voor vrachtwagens vergroent het goederentransport over de Belgische wegen. Maar een verschuiving naar spoor of waterweg kwam er amper. Dat schrijft De Standaard vandaag.

18 reacties

  • Patje Moyens

    5 jaar geleden
    Kilometerheffing vergroent niets,nieuwere trucks zijn zuiniger en worden fiscaal gestimuleerd en dit is voor de vervoerssector fiscaal interessant en daarom vernieuwen ze hun wagenpark en niet om de groenere uit te hangen. Trouwens die kilometerheffing wordt toch doorgerekend in de producten en dus betaald de consument de rekening.
  • Jef Lois

    5 jaar geleden
    Wat een leugen en de pers neemt dit gewoon over, niet de heffing vergroend de vrachtwagens wel de normale vervanging na afschrijving van de wagens. Maar ze priberen ons dut wijs te maken en denken dat de mensen ezels blijven. Dat ze het aantal rachtwagens bekend maken bij de inviering van de km heffing en het aantal nu, benzeker dat het er meer zijn maar hun platte belasting verhoging gied proberen praten anders doen ze niks, en de files die blijven groeien. Leugenaars
  • Hans De Dobbelaere

    5 jaar geleden
    Aangezien het aantal lichte vracht voertuigen stijgt, mag men deze nu ook strenger reglementeren. Extra belasten, neen men mag de kleine zelfstandige niet treffen... Maar wel: een verplichte snelheidsbegrenzer!!! Weet je hoe vaak ik wordt voorbijgestoken door camionettes die +/- 140km/u rijden en heel zwaar geladen zijn en soms nog een remorque trekken... Laat ze maar max 110km/u rijden! Geloof me vrij, het aantal ongevallen zal nog meer dalen.
  • GERARD DE PELECIJN

    5 jaar geleden
    Met de helikopter is een oplossing en alle producten loslaten op hun eindbestemming.
  • Paul van de velde

    5 jaar geleden
    Zolang er geen aparte wegen of stroken zijn voor het vrachtverkeer zal het een probleem blijven voor de files.