REUTERS
Volledig scherm
© REUTERS

Carrefour België leed vorig jaar bijna 56 miljoen verlies

De Belgische winkels van supermarktgroep Carrefour maakten vorig jaar 55,6 miljoen euro verlies, tegenover een winst van 70 miljoen in 2017. Dat schrijft De Tijd, op basis van de jaarrekening die het bedrijf heeft neergelegd. Het miljoenenverlies valt grotendeels te verklaren door de kost voor de herstructurering, maar ook door de grote hypermarkten. "Die doen het steeds slechter", staat in het jaarverslag van de supermarktketen.

10 reacties

  • Nick-Birgit Adriaensen-Huybrechts

    5 jaar geleden
    Als ze alle Electronica eens aan media markt laten. En ze baseren op wat de klant echt nog wilt. Zouden ze terug winst maken. Ook door hun hypermarkten kleiner te maken. In een vierde van de winkel zie je gewoon geen klanten passeren.
  • Gino Denil

    5 jaar geleden
    Veel simpele basisproducten voor voeding zie ik bij de Carrefour soms dubbel geprijsd staan dan bij de goedkope concurrentie. En in de non food is het mossel noch vis. Of je doet het goed met voldoende aanbod, variatie en service of je doet het niet. Online vind je wel het model dat je zoekt en hebben ze een accessoire of noodzakelijk vervangstuk wel in voorraad.
  • Victor Munster

    5 jaar geleden
    Shopping centers, hiper markten, grote warenhuizen moeten het veld ruimen voor de kleinere discounters zoals aldi en lidl waarmee zelfs Colruyt moeilijk kan concureren. En voor de non food gaan we naar Ikea, Kruidvat, C&A, Wibra en Zeeman. Of we shoppen online met levering aan huis. Voornamelijk dat laatste lijkt mij de toekomstige trend te worden.
  • Philippe Berckmoes

    5 jaar geleden
    Te duur, trage bediening aan de kassa’s , groenten en fruit heel povere kwaliteit en niet vers, vlees afdeling idem dito... iedere dag hopen vlees aan promo gezien niet tijdig kunnen verkopen....
  • Sammy Borgoo

    5 jaar geleden
    Waarom sponsort Carrefour dan zoveel in plaats van zijn winkels en het personeel te helpen ????