Photonews
Volledig scherm
© Photonews

N-VA ontkent dat autobelastingen zullen stijgen: “Maatregel wordt volledig budgetneutraal”

Als de nieuwe Vlaamse regering de autofiscaliteit aanpast zoals in de startnota van Bart De Wever (N-VA) wordt aangegeven, kan de factuur voor de automobilist fors stijgen. Dat zegt sectorfederatie Febiac, op basis van eigen ramingen. Maar N-VA ontkent dat het zover zal komen. “De maatregel zal budgetneutraal zijn.” 

967 reacties

  • Femke Hermans

    5 jaar geleden
    Wees toch slimmer mannen. Koop plooifiets en neem trein.(indien mogelijk) zeg dat je mee fiets naar werk komt. Staat betaalt 150€ per maand voor zo naar het werk te gaan. Pluimen die handel!
  • Andy De Schieter

    5 jaar geleden
    De vervuiler betaalt lees ik hier. Denken jullie dat wanneer iedereen elektrisch rijdt, er geen nieuwe belastingen komen ? Iedereen zal altijd betalen. Dat is politiek, vóór de verkiezing zeggen ze 'A' maar na de verkiezing doen ze "B'. Of ze zwijgen en doen het gewoon. En taksen schaffen ze niet af, er komen er alleen maar bij. Onbegrijpelijk dat mensen nog gaan stemmen want die politiekers doen toch hun goesting.
  • Geert Van Oosterwyck

    5 jaar geleden
    De regering heeft steeds meer geld nodig, de diesel moet in de ban, maar hij heeft wel minder vervuiling dan een benzine. Benzinemotoren verbruiken meer. Dat levert de staat 3 euro meer op per 100 Km die je rijdt, en, DAAR draait alles om. Het milieu ineresseert de staat geen moer. Die 3 euro meer per 100 Km,DAT telt voor hen en niets anders.
  • André Miechielsen

    5 jaar geleden
    Van Oosterwijck heeft terecht geantwoord. De enige oplossing voor België is splitsen. Elk gewest doet ZELFSTANDIG met EIGEN middelen zijn ding stop de federale puinhoop. Alleen daar nog de uiterst noodzakelijke poespas aangestuurd door een handvol specialisten let een maandelijkse bijeenkomst ter evaluatie, meer hoeft dat niet te zijn.
  • michel De Blay

    5 jaar geleden
    Vandaag moet de éne wagen 3000 euro aan jaarlijkse rijbelasting betalen , de andere 250 euro/jaar om alle twee op dezelfde weg te rijden ???? Het zal stilaan tijd worden dat ook die 'kleine' zijn deel van de kost voor zijn rekening neemt. Want wat maakt het eigenlijk uit of je auto nu 4 meter lang is of 4,65 ?? nen diesel of ne benzine is?? Ne 1200 cc motor heeft of 1600 of 2500 cc??? Allemaal staan ze op dezelfde asfalt en in dezelfde file,dus……. allemaal één prijs is het eerlijkst.