Ott Tänak blijft aan de leiding in de Rally van Wales.
Volledig scherm
Ott Tänak blijft aan de leiding in de Rally van Wales. © Photo News

Tänak blijft de dans leiden in Wales, Neuville voorbij Ogier naar tweede plaats

WRC RallyEr staan vanavond nog wel een korte showproef op het programma in Wales, maar het grootste deel van de opdracht vandaag zit er voor de rijders op. Vooraan blijft Ott Tänak de sterkste, al bedraagt zijn voorsprong op Thierry Neuville nog steeds amper 10,1 seconden. Neuville is dus Sébastien Ogier voorbijgegaan, die nu derde is op 16 seconden van de Est in de Toyota.

0 reacties

  1. “Je wildste verbeelding reikt niet tot aan de helft van wat echt gebeurt": zijn huidige verhalen maar topje van de F1-ijsberg?
    PREMIUM
    9

    “Je wildste verbeel­ding reikt niet tot aan de helft van wat echt gebeurt": zijn huidige verhalen maar topje van de F1-ijs­berg?

    Oudere lezers herinneren zich misschien soapreeks ‘Dallas’. Jongere lezers wellicht ‘House of Cards’. Anders geserveerd, maar zelfde soep: haaien die elkaar verslinden. Onderkruiperij die elke verbeelding tart. Hebben de scenarioschrijvers van toen hun laptop afgestoft om Formule 1-seizoen 2024 te schrijven? Lees en reis mee naar een wereld waarin niemand nog iemand vertrouwt.
  2. 24 Uur van Le Mans bestaat honderd jaar: “In 1969 zette Jacky Ickx de organisatoren op hun plaats. Geen sprintje, hij wandelde naar zijn auto”
    PREMIUM
    Terugblik

    24 Uur van Le Mans bestaat honderd jaar: “In 1969 zette Jacky Ickx de organisato­ren op hun plaats. Geen sprintje, hij wandelde naar zijn auto”

    De 24 Uur van Le Mans vierde dit weekend zijn 100ste verjaardag. De ‘grootste autokoers ter wereld’ lokt jaarlijks tienduizenden fans, die met hun oldtimers of cabrio’s de straten en dorpen rond het parcours inpalmen. Iedereen die ook maar iets heeft met autosport, doet er lyrisch over. Het was hoog tijd dus voor HLN-autokenner Brecht Vanhaelewyn om zelf te gaan ontdekken wat er zo legendarisch aan is. Hij ging op zoek naar de fijne maar ook donkere verhalen van ’s werelds langste autorace: “Door het ongeval van Levegh in 1955 verbood Zwitserland autosport op zijn grondgebied”.