Illustratie
Volledig scherm
Illustratie © Shutterstock

Leerlingen voelen zich beter en presteren beter in interculturele scholen

Leerlingen voelen zich beter thuis op school naarmate ze er meer interculturele schoolcultuur waarnemen, ze zijn ook meer gemotiveerd en presteren beter voor de vakken wiskunde en Nederlands. Dat blijkt uit onderzoek aan de KU Leuven in tien secundaire scholen die in september 2018 in een traject stapten om hun schoolcultuur meer intercultureel te maken.

4 reacties

  • Patrick Trienpont

    4 jaar geleden
    En als je dat niet gelooft, maken ze u wel wat anders wijs ...pff
  • Jane Doe

    4 jaar geleden
    En op welke leeftijd dan en bij welke groep? Want ik moet al iets te lang en vaak vanuit mijn omgeving horen hoe meisjes constant belaagd worden, zich niet meer veilig voelen... zelfs beveiliging vragen want op de school hoeven ze niet te rekenen. Moet er geen tekening bij maken door wie en hoe ze belaagd worden. Enquêtes maken geen realiteit. Les 1, de enige statistiek die je mag geloven is diegene die je zelf maakt. Effectief hoe les statistiek start hé. Maar linkse propaganda is ok blijkbaar.
  • Linda De Vreese

    4 jaar geleden
    Ja, ze kunnen moeilijk openlijk verklaren dat ze slechter presteren. Dan hebben ze 100% zeker, een klacht wegens racisme aan hun broek!
  • Gino Denil

    4 jaar geleden
    Gelukkig komt het van de KU Leuven en niet van de VUB of RUG. Want dan werd het weer afgedaan als onderzoek van linkse universiteiten. Het gaat dus wel regelrecht in tegen de visie van de het VB/N-VA op onderwijs en het gepresenteerde beleid van Weyts.