© Lane Bryant

Deze lingeriereclame durft weer stapje verder te gaan

Modellen hoeven niet graatmager te zijn om in lingerie te poseren. Dat is al langer de boodschap van plus size merk Lane Bryant, dat in een nieuwe foto op sociale media weer een stapje verder gaat door de striemen op de buik van een model in lingerie niet weg te werken.

red

Victoria's Secret en aanverwanten ten spijt was het afgelopen jaar er eentje waarop 'body positivity' omarmd werd op sociale media en invloed had op klassieke reclamecampagnes. Zelfs in lingeriereclame mochten de modellen al eens meer dan maatje nul hebben en tonen dat ze niet vrij waren van een buikje of wat cellulitis.

Het Amerikaanse plus size merk Lane Bryant speelt al langer in op die evolutie en lanceerde vorig jaar onder meer de 'No Angel-campagne waarin realistische vrouwen getoond werden als tegenhanger van de magere 'angels' van Victoria's Secret. Vandaag gaat het merk weer een stapje verder met een foto waarin een model in bikini te zien is en de striemen op haar buik duidelijk toont. Het model in kwestie is Denise Bidot, plus size model en oprichtster van de ''There Is No Wrong Way To Be A Woman' -beweging die vrouwen wil bewegen om hun unieke schoonheid te omarmen.

"We willen dat alle vrouwen zich gevierd voelen zoals ze zijn. De maatschappij en de media projecteren nog te veel een onrealistisch en misschien wel achterhaald ideaalbeeld van lichamen", reageerde Brian Beitler, marketing manager bij Lane Bryant. Denise Bidot postte te foto op haar eigen Instagram en bedankte het merk om van haar lichaam te houden, mét striemen.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer