photonews
Volledig scherm
© photonews

Infrabel tekent hoger beroep aan tegen vonnis treinramp Buizingen: “Functionering van spoornet op de helling”

Spoornetbeheerder Infrabel gaat in hoger beroep tegen het vonnis over de treinramp in Buizingen. “De motivatie van het vonnis zet de functionering van het spoornet op de helling”, klinkt het. Infrabel benadrukt wel dat de beroepsprocedure geen enkel gevolg heeft voor de schadevergoedingen van de slachtoffers. De NMBS heeft beslist geen beroep aan te tekenen, “hoewel het vonnis meerdere elementen bevat die NMBS met klem betwist”.

4 reacties

  • Paul Boutsen

    4 jaar geleden
    De enige reden is omdat na 2022 de zaak verjaart en ze dan niets moeten doen of betalen. zo kan de politiek benoemde ceo ook weer uitpakken met de term" besparing" op de uitgaven van de NMBS.
  • Louis Heyens

    4 jaar geleden
    Een gemiste kans, er kunnen dan slechts 400 treinen per dag door de Brusselse Noord- Zuidverbinding rijden in plaats van 1.200 vandaag ... Wel, waar wacht je op? Zorg dat die 400 treinen stipt op tijd rijden en verder dat je voor honderd procent de uitspraak respecteert. Vele vertragingen zijn dan opgelost, besparingen voor het netwerk te vernieuwen hoeven niet meer EN de volledig schuld ligt bij de rechtbank. Hou veertien dagen vol en wie in Brussel werkt zal het dan wel weten ....
  • Lucas Botterman

    4 jaar geleden
    Ik vraag me eens te meer af in welke wereld de rechters en vooral de opgetrommelde experts leven. Wissels in veiligheidsstand vastzetten, dat deed men in de beginjaren van de spoorwegen toen er maar 1 trein per uur reed op een baanvak en de wissels manueel ter plaatse bediend werden en niet vanuit een seinhuis.
  • Chris Devlaeminck

    4 jaar geleden
    De Brusselse Noord- Zuidverbinding kan de hedendaagse capaciteit niet aan. Maar zijn er alternatieven?