In het eerste kwartaal trok Netflix in totaal 15,8 miljoen nieuwe abonnees.
Volledig scherm
In het eerste kwartaal trok Netflix in totaal 15,8 miljoen nieuwe abonnees. © Alexander Heinl/dpa

Bijna 16 miljoen nieuwe abonnees: Netflix groeide nooit zo hard als tijdens coronacrisis

Videostreamingdienst Netflix trok in het eerste kwartaal 15,8 miljoen nieuwe abonnees. Het totaal aantal betalende klanten van het Amerikaanse bedrijf steeg daardoor met 9,4 procent in de eerste drie maanden naar een kleine 183 miljoen. Netflix zag het aantal gebruikers nog nooit zo hard groeien als tijdens de coronacrisis waarin veel mensen verplicht thuis zijn. De omzet en de winst van het bedrijf stegen ook.

9 reacties

  • Patrick Rasschaert

    4 jaar geleden
    Is normaal gezien het aanbod van alle TV zenders er enkel bestaat uit herhalingen, herhalingen en nog eens herhalingen. Je kan nu al voorspellen welke films er zullen gespeeld worden op Kerstdag en Nieuwjaar o.a. voor de zoveelste keer 'The Sound of Music', 'Home Alone', enz. De verschillende TV zenders hebben niets meer te bieden aan hun klanten.
  • Manuela Lespagnard

    4 jaar geleden
    Ike heb liever Amazon Prime want ze hebben veel meer keuze van films en programma's. Ik weet niet of dat ze dat in Belgie hebben. Als je dan een film graag ziet mag je daar een dvd kopen of het downloaden op je computer.
  • robert van puyenbroeck

    4 jaar geleden
    Je krijgt van Telenet of Proximus een 60 tal zenders aangeboden en je leuke kijkavond bestaat uit herhaling, herhaling en nog eens herhaling afgewisseld met reclame, reclame en nog eens reclame ( en dat zijn dat ook herhalingen ) Welk alternatief heb je dan nog als kijker om lid te worden van Netflix.
  • Ronny Dekimpe

    4 jaar geleden
    Ik wou nooit Netflix, maar een paar maanden geleden heb ik het mij toch geriskeerd om een abonnement te nemen. Ik hang geen geld meer aan Play of Play More. Dubbel zo duur voor wat brol. Netflix heeft prachtige films en series. Voor ieder wat wils. Als Disney Channel komt, neem ik deze ook.
  • Joey Starr

    4 jaar geleden
    Hopelijk maken zij nu voor het eerst eens winst. En eerlijk gezegd, tussen hun aanbod zit ook veel flauwekul. Gelukkig zonder irritante reclamespots maar dat kun je vaak in “replay” ook vermijden bij de commerciële zenders en het is gratis. Al die abonnementen kosten op den duur ook veel g€ld.