©  Gucci

Gucci lanceert genderneutrale afdeling op website

Bron: Vogue

Het Italiaanse modehuis Gucci heeft op hun website een genderneutrale winkelafdeling gelanceerd. Onder de naam ‘Gucci MX’ wil het merk hun grenzen blijven verleggen. Tegelijk is het een primeur binnen het luxueuze modesegment.

Gucci MX brengt hun producten onder in vier categorieën: Ready-to-wear, handtassen, schoenen en accessoires. Volgens modemagazine i-D zal de collectie voornamelijk bestaan uit creaties van de herfstcollectie, waarvoor ze alleen genderneutrale modellen inschakelden. “De collecties van het modehuis willen de grenzen van de genderkloof verder doen vervagen”, staat te lezen op de website. Het modehuis gaat daarmee voluit voor zelfexpressie. “Het MX-project benadrukt het persoonlijke karakter van wat we dragen, waarbij mannelijkheid en vrouwelijkheid relatief wordt”.

Gucci wil elk seizoen nieuwe producten aan de Gucci MX categorie toevoegen, los van de reguliere categorieën voor mannen en vrouwen op hun website.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer