Edouard Vermeulen
Volledig scherm
PREMIUM
Edouard Vermeulen © vincent duterne/photo news

INTERVIEW. Edouard Vermeulen (Natan) ziet hoe luxemerken klappen krijgen: “Snobisme, altijd maar meer en duurder, dat zal verdwijnen”

Ferrari ziet de verkoop halveren, Aston Martin lijdt 220 miljoen euro verlies, Gucci maakt een dramatisch kwartaal mee. Corona zal de wereld van de haute couture in een andere plooi leggen volgens Edouard Vermeulen (63), de sterke man achter Natan, hofleverancier en één van de vaandeldragers van de Belgische mode. “Het snobisme, dat altijd maar blijven gaan voor meer en duurder en al de grote zottigheden: dat zal verdwijnen.” 

18 reacties

  • Fanny Konings

    3 jaar geleden
    Had nochtans gedacht geen rommel meer maar luxe en kwaliteit zonder overdaad dus wat ik echt enkel nodig heb of verandering brengt
  • JAN KARMELIET

    4 jaar geleden
    Hermes doet het anders geweldig. De Chinezen zijn dol op luxe. Luxe draait altijd goed, des te meer in tijden waar men niet naartoe weet met zijn geld. Dat het laatste kwartaal minder was is normaal als mensen niet buiten kunnen komen en Luxe koop je niet online. Zal rap ingehaald worden.
  • danny janssens

    4 jaar geleden
    Als er iets zal overblijven van corona is het zeker dat deze crisis ons met beide voetjes op de grond heeft gezet. Het heeft ons doen inzien dat er meer is dan het materialisme die ons door de strot wordt geduwd.
  • rik gasket

    4 jaar geleden
    Maar kwaliteit zal blijven bestaan. Koop minder maar koop beter ( bij voorkeur in Europa bvb England, Frankrijk, Italie voor de mannenkleding ). Om het met de woorden van Mies van de Rohe te zeggen : minder is meer.
  • Marco brilmans

    4 jaar geleden
    Les nouveaux riches, hebben veel van de prestigieuze merken mee de afgrond in geholpen.. De coronacrisis maakt pijnlijk duidelijk, welk bedrijf gezond, verstandig maar vooral kwalitatief is gebleven met deze evolutie.