Wordt 99ste Autosalon coronaproof in 2021?
Afgelopen januari was het Autosalon van Brussel het laatste grote auto-evenement in Europa. En zoals de situatie zich nu ontwikkelt, zou het wel eens het eerste kunnen zijn dat zijn deuren opent na Covid-19. In elk geval zetten de organisator (FEBIAC) en de gastheer (Brussels Expo) alles op alles om van het Autosalon van 2021 een première te maken. In verschillende opzichten…
In de automobielsector wordt al enkele weken gediscussieerd en getwijfeld: vindt het Autosalon plaats in januari 2021 op de Heizel? Zoals het er nu naar uitziet, is de kans groot dat het antwoord ‘ja’ is.
Uit goede bron hebben we vernomen dat alle merken hun deelname hebben bevestigd. Met één uitzondering. Maar dit zou een merk zijn met een onzekere toekomst in Europa.
Onuitgegeven voorzorgsmaatregelen
Brussels Expo is het eerste evenementencomplex ter wereld dat “coronaveilig” is, met UV-C kiemdodende luchtreinigers in alle paleizen, hallen en kantoren.
De organisatoren bestudeerden de stroom van bezoekers en organiseerden een virtueel bezoek dat inzichten geeft in hoe mensen zich bewegen wanneer ze het Salon bezoeken. Er wordt ook gesproken – waarschijnlijk nog een primeur – over de aanwezigheid van honden die getraind zijn om de symptomen van Covid-19 te herkennen.
Het enige wat nu nog ontbreekt is een ‘go’ van de Nationale Veiligheidsraad om van deze 99ste editie van de tentoonstelling in Brussel een nieuw succes te maken.
Dit Salon is gepland van 15 tot 24 januari 2021. Het wordt een ‘klein’ Salon, met de focus op lichte bedrijfsvoertuigen, vrijetijdsvoertuigen en motorfietsen. Ook de exclusieve auto’s en (micro-)mobiliteit staan in de schijnwerpers met respectievelijk Dream Cars en #WeAreMobility. In 2019 verwelkomde dit evenement 442.111 bezoekers.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Wie thuis zijn elektrische bedrijfswagen oplaadt, kan kosten belastingvrij terugkrijgen: “Maar er zijn voorwaarden”
-
Europese autokoepel: “Veel meer laadpunten nodig in EU, er moet dringend opgeschaald worden”
De Europese Unie heeft veel meer laadpunten nodig voor elektrische auto’s. Dat zegt ACEA, de koepelorganisatie van Europese autobouwers. De verkoop van elektrische auto’s is de afgelopen jaren veel harder gegroeid dan de installatie van laadpalen. Daarom moeten er tot 2030 jaarlijks acht keer zoveel laadpunten bijkomen, volgens de autobrancheorganisatie. -
PREMIUM
GOD rijdt in een Porsche, JESUS in een Jaguar: kan je werkelijk élk woord kiezen voor een gepersonaliseerde nummerplaat?
Gespot in Antwerpen: een auto met nummerplaat ALLAH-1. Ja, gepersonaliseerde platen zijn een hit, en zowat alles lijkt te kunnen. “We proberen zo vrij mogelijk te zijn”, bevestigt Thomas De Spiegelaere van de FOD Mobiliteit in Dag Allemaal. “Waarom zouden we weigeren als iemand 1.000 euro over heeft om rond te rijden als KUT-WIJF?” Maar er zijn wel degelijk grenzen. Hier moet je op letten als je jezelf - of iemand anders - graag een persoonlijke nummerplaat cadeau doet. -
-
Zo ontdek je de echte kilometerstand van een auto
-
vtwonen
Schoonmaken met scheerschuim? Voor deze tien plekken - van de oven tot het toilet - is het een tovermiddel
Wist je dat scheerschuim een prima poetsmiddel is? Het mag dan niet zo’n alledaags schoonmaakproduct zijn, dat maakt het zeker niet minder efficiënt. Dit wondermiddel is bij de meesten wel in huis te vinden, dus je kunt er meteen mee aan de slag: vtwonen.be vertelt welke plekjes je er allemaal mee onder handen neemt. -
217
DEBAT VAN DE DAG. Moeten middenvakrijders vaker en strenger gestraft worden?
Middenvakrijders: een van de grootste ergernissen in het verkeer. Jaarlijks krijgen gemiddeld 2.000 bestuurders die op het middenvak van de autosnelweg blijven rijden een boete in de brievenbus. En die kan oplopen van 116 euro tot 160 euro. Maar is dat voldoende? Of moeten middenvakrijders vaker en strenger gestraft worden? Vanavond bundelen we jullie interessantste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat enkele experts ervan vinden. -
Independer
Hoelang moet de proefrit met een nieuwe wagen duren? En waarop dien je precies te letten?
-
Livios
Last van de tuinomheining van je buren? Dit zijn de regels omtrent vergunning, plaatsing en onderhoud
-
PREMIUM
Jaarlijks tot 600 schadeclaims door putten in de weg: wanneer moet je alsnog zelf opdraaien voor de kosten?
Putten - of soms zelfs ‘kraters’ - in de weg zijn een pest voor elke bestuurder. Je kan er erg door schrikken, maar het kan ook ernstige schade toebrengen aan je voertuig, of zelfs een verkeersongeval veroorzaken. Elk jaar dienen er in Vlaanderen dan ook meer dan 500 mensen een schadeclaim in voor die putten. Maar wie is er eigenlijk verantwoordelijk? Verkeersexperten geven advies. “De snelle opeenvolging van putten of de diepte van een put zijn argumenten die je kan aanhalen.” -
Dit zijn de complexe verkeersregels in een fietsstraat: “Ook op je speedpedelec kan je geflitst worden”
In een fietsstraat – de officiële term is ‘fietszone’ – gelden er aparte verkeersregels. Je weet wellicht al dat je met een auto een fietser niet mag inhalen. Maar hoe zit dat bij speedpedelecs of steps? En mag je met een elektrische fiets wél sneller rijden dan 30 km/uur? Stef Willems van verkeersinstituut Vias zet de regels op een rijtje en vertelt welke boetes je riskeert als je je daar niet aan houdt. -
PREMIUM
“Je merkt niet dat je met een auto van bijna 5 meter rijdt”: onze autospecialist test de nieuwe VW Passat
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer