Conner Rousseau en Tom Van Grieken.
Volledig scherm
PREMIUM
Conner Rousseau en Tom Van Grieken. © Belga / Photo News

HLN ONDERZOEK. Daarom duiken Tom Van Grieken en Conner Rousseau zo vaak op in uw Facebook

Vlaamse politieke partijen hebben in het voorbije anderhalf jaar samen meer dan 4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Met het uitgavenplafond dat Vivaldi-onderhandelaars willen instellen lijken ze vooral big spender Vlaams Belang te viseren. Al komt N-VA stevig opzetten en trekt ook Conner Rousseau (sp.a) de digitale campagneportefeuille steeds verder open. Het begint met een vind-ik-leukduimpje, maar voor u het weet staat er een politicus aan uw voordeur. Een overzicht: zoveel miljoenen geven de partijen uit aan Facebook en Instagram.

40 reacties

  • Luc Ver Eecke

    4 jaar geleden
    Heb fb niet , maar is te verstaan de gewone media sluit ze uit en daarom ze hebben dit goed gezien maar mijn stem hebben ze zeker ook zonder fb !
  • Brecht Declercq

    4 jaar geleden
    Ik heb geen Facebook. Mensen met facebook moeten echt eens gaan beseffen dat gewoon een nummertje in een algoritme zijn.
  • Ines HUBERT

    4 jaar geleden
    Social media heeft de politieke malaise alleen maar vergroot : het is gemakkelijk om loze beloften en one-liners aan te bieden op FB en die oneindig te herhalen : als je 10x per maand leest 'De Walen zijn de schuld van alles' dan zijn er mensen die dat ook beginnen geloven. Maak van social media niet uw enige informatiebron en geloof niet in politici die in één zin een statement maken dat verder niets oplevert en die alleen maar alles verder verzieken.
  • gilbert Gijdé

    4 jaar geleden
    alles is goed om een stem binnen te halen.Rousseau wil the king of facebook worden;voor iets anders is dit ook de persoon niet
  • René Schoeters

    4 jaar geleden
    We hebben Facebook echt niet nodig, dus wat doen we met Facebook? Juist!