Momenteel krijgen 2 miljoen Vlaamse huishoudens, driekwart van het totaal, gepersonaliseerde boodschappen te zien, omdat zij digitale tv kijken via een decoder van Proximus of Telenet.
Volledig scherm
PREMIUM
Momenteel krijgen 2 miljoen Vlaamse huishoudens, driekwart van het totaal, gepersonaliseerde boodschappen te zien, omdat zij digitale tv kijken via een decoder van Proximus of Telenet. © Thinkstock

Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Oude gsm? Dan krijgt u reclame voor een nieuwe

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Wij zochten uit hoe het werkt en tonen enkele van de gepersonaliseerde spotjes.

20 reacties

  • Ronny Toch

    4 jaar geleden
    De producten waar veel reclame voor gemaakt wordt niet kopen, ze zijn overprijst en kijken via schotel. 
  • Biergitte Calcoen

    4 jaar geleden
    dus er is geen privacy en de tv kijkt mee in uw kot want anders kunnen ze niet weten dat mijn wasmachine 30 jaar oud is en mijn gsm van 2000, dat mijn koffiezet van 1978 is en mijn stofzuiger van 1989.Ik ga weer een ouderwetse tv zetten als dat zo is met een buitenantenne, zo spioneren zeg.
  • johan fransaert

    4 jaar geleden
    ze doen maakt bij mij weinig of geen verschil ten eerste kijk ik bijna nooit naar de tv de enige zender waar ik soms eens naar kijk is canvas en ik koop enkel als ik iets nodig heb dus reclame gaat daar niet veel aan veranderen.
  • Francois Voortman

    4 jaar geleden
    Ik kijk de klassieke tv niet meer. Alles via internet replay of Netflix. Véél minder reclame, zelfde inhoud en je kiest wanneer je wat wil zien. Klassieke tv heeft geen vijf jaar meer voor zich.
  • Kristof Van Dam

    4 jaar geleden
    Niet dat ik zelf TV kijk, maar kan dat zomaar? Wat met de privacy en gegevensbescherming?