Worldline lanceert eenvormige betaaloplossing voor opladen elektrische voertuigen
Betaaldienstenbedrijf Worldline lanceert een eenvormige betaaloplossing waarmee Europese consumenten veilig kunnen betalen voor het opladen van hun elektrisch voertuig aan laadpalen in Europa. Dat meldt het bedrijf maandag.
Veel laadpalen staan onbewaakt in de openbare ruimte, hetgeen volgens Worldline leidt tot een risico op niet-betaling. "Bovendien moeten de laadpalen bruikbaar zijn voor bestuurders uit elk land: ze moeten dus compatibel zijn met zoveel mogelijk munteenheden en betaalwijzen", klinkt het. "De markt heeft een complete omnichannel-oplossing nodig om zowel contactloze betalingen als met kaart en pincode te beheren."
De "WL Easy EV-oplossing" van Worldline is zowel geschikt voor de grote infrastructuren als voor de kleinere spelers. Betalen is mogelijk op vier verschillende betaalterminals. De oplossing wordt uitgerold voor de operatoren van de verschillende infrastructuren, de exploitanten van laadpalen, de leveranciers van elektrische mobiliteit maar ook voor de fabrikanten van laadpalen in het hele continent, "zodat de explosie van hun activiteiten terdege ondersteund wordt".
Het aantal elektrische wagens in Europa zal volgens Worldline van 2,3 miljoen stuks in 2020 aangroeien tot meer dan 34 miljoen stuks tegen 2030. Om die opmars te begeleiden worden tegen 2030 meer dan 3 miljoen openbare laadpalen verwacht.
Zelf een elektrische wagen kopen? Bekijk hier het aanbod op HLN Drive.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Last van de tuinomheining van je buren? Dit zijn de regels omtrent vergunning, plaatsing en onderhoud
-
PREMIUM
Een Tesla of Porsche Taycan tweedehands kopen? Onze mobiliteitsexpert vertelt waar je op moet letten wanneer je een occasie EV overweegt
Meer Belgen kopen een tweedehandse elektrische auto, blijkt uit kwartaalcijfers van vakfederatie Traxio. Op één jaar tijd steeg het aandeel van elektrische wagens op de occasiemarkt van 1,7 naar 2,8 procent. In absolute cijfers ging het bijna om een verdubbeling: 5.090 auto’s tijdens de eerste drie maanden van dit jaar tegenover 2.708 vorig jaar. Welke modellen zijn populair en waar moet je extra op letten als je zelf een occasie-EV koopt? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit: “Eén zaak is van levensbelang”. -
Hoe zie je in je auto aan welke kant je moet tanken? En waarom zit de tankdop niet altijd op dezelfde plaats?
Bij de ene auto moet je aan de linkerkant tanken, bij de andere auto aan de rechterkant. Waarom verschilt dat soms? Mobiliteitsorganisatie VAB zocht het uit, en tipt hoe je achter het stuur in één oogopslag ziet waar je tank zit. -
-
Europese autokoepel: “Veel meer laadpunten nodig in EU, er moet dringend opgeschaald worden”
-
PREMIUM
“Je merkt niet dat je met een auto van bijna 5 meter rijdt”: onze autospecialist test de nieuwe VW Passat
De Volkswagen Passat is een vaste waarde in het autolandschap. Zo’n 34 miljoen exemplaren zijn er al van verkocht. HLN-autospecialist Joost Bolle reed met de nieuwe generatie en deelt voor de afwerking en het rijcomfort minstens een 8/10 uit. “De nieuwe VW Passat moet niet onderdoen voor de grote breaks van Audi of zelfs BMW ”, stelt onze expert. En hij zien ook een bijzondere troef voor gezinnen. -
België bij landen met meeste laadpunten in Europa: hoeveel zijn er in Frankrijk en Spanje?
België is goed voorzien van laadpalen en staat in Europa bovenaan de lijstjes: ons land heeft na Nederland en Denemarken de meeste laadpalen per 1.000 inwoners en scoort een vijfde plaats bij het aantal laadpunten per 10 km weg. Populaire vakantielanden Italië en Spanje hebben minder laadpunten dan België. -
HLN Drive
Elektrisch rijden duur? Te weinig laadpalen en modellen? Deze beweringen houden (geen) steek
-
PREMIUM
“Op één vlak ging Dacia nu wel te ver”: onze autokenner test de nieuwe Duster, die alweer een ‘prijskraker’ is
-
PREMIUM
Waarom je best niet meer te lang wacht met afspraak voor je bandenwissel: “Kwart van rijders met winterbanden verandert ze niet”
Wie vandaag de weg op gaat met winterbanden, vraagt zich misschien af of het niet stilaan tijd is om die te laten vervangen. Want verslijt het rubber niet veel te snel bij dit lenteweer? Wanneer verwachten bandencentrales de voorjaarsdrukte? En hoe weet je of je niet te veel betaalt voor zo’n bandenwissel? We vragen het aan Filip Rylant van mobiliteitsfederatie TRAXIO en Kristof Donckers van Bandencentrale Donckers. -
PREMIUM
18 euro per maand voor zetelverwarming: betalen we straks abonnementskosten voor de opties in onze wagen?
Je auto achteraf opwaarderen met nieuwe functies? Of opties alleen betalen als je ze gebruikt? Nu zijn het nog uitzonderingen, maar als het van de auto-industrie afhangt wordt dat straks gemeengoed. Wat is dat nieuwe verdienmodel dat straks elk jaar miljarden moet opleveren? En heb je daar als klant ook iets aan? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn ziet voordelen, maar ook valkuilen: “Automerken zullen beweren dat zoiets illegaal is.” -
Jobat
Werken op een feestdag: hoeveel extra loon mag je verwachten?