Modewinkel Asos toont model met hoorapparaat en krijgt bakken lof
De bekende Britse modewebshop Asos krijgt de jongste dagen heel wat complimenten. De aanleiding is hun samenwerking met het model Natasha Ghouri. De knappe blondine draagt een paar oorbellen, en wie goed naar de foto’s kijkt, ziet dat ze eveneens een hoorapparaat heeft.
Webwinkel Asos trekt al langer de kaart van diversiteit en inclusiviteit. De online shop werkt bijvoorbeeld samen met modellen in alle maten en vormen, én maakte eerder de beslissing om foto’s niet te retoucheren. Het motto: what you see is what you get. Nu staat Asos opnieuw in de kijker: het merk toont op de site een vrouw met een soort van hoorapparaat.
Het gaat om Natasha Ghouri. De Britse is doof geboren en heeft een cochleair implantaat (CI), een klein medisch apparaatje dat ervoor zorgt dat ze toch geluiden kan horen. Op de foto’s is te zien hoe ze paarse hangers en oorbellen in de vorm van een paddenstoel draagt. Het prijskaartje voor die juwelen? Zo’n 6,5 euro.
(Lees verder onder de foto.)
Asos heeft in ieder geval indruk gemaakt met deze samenwerking. Vooral op Twitter duiken er heel wat positieve reacties op. “Hier moet ik bijna van wenen”, tweette een zekere Asia Smith. “Het is zo fijn om eindelijk te zien dat mensen zoals ik gerepresenteerd worden.” Veel mensen zijn het met Smith eens, want haar bericht heeft intussen al meer dan 32.000 likes en 1.000 retweets. Ook Samina Sheikh is enthousiast: “Dit is fantastisch om te zien ... Mijn dochter is ook doof sinds haar geboorte en heeft eveneens een CI. Heel inspirerend, Asos.” En Georgia schrijft: “Dit komt hard binnen bij mij. We hebben meer modellen nodig als Natasha Ghouri! Slechthorend zijn is niet iets dat we moeten verstoppen.”
Kortom, het is een stap in de goeie richting voor meer diversiteit en échte vrouwen in campagnes. Al is er nog veel werk aan de winkel, zegt ook Richard Kramer, baas bij Sense, een liefdadigheidsinstelling die zich inzet voor mensen met een beperking. “We moeten nog een lange weg afleggen, al is het geweldig om te zien dat merken inclusie omarmen.”
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
-
Hema kiest voor een model met een stoma in nieuwe campagne en wordt overspoeld met lof
Hema is goed bezig in de strijd naar een meer inclusieve samenleving. De Nederlandse winkelketen zette in haar nieuwste campagne een model met een stoma in de schijnwerpers. De ster van het verhaal? De 28-jarige Lynn Quanjel, die op haar Instagrampagina openlijk praat over haar stoma en zelfliefde promoot. -
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
-
Livios
Vermenigvuldig je energie zónder er extra voor te moeten betalen: met dit toestel kan het
-
Independer
Laad je smartphone of laptop niet tot 100% op: zo gaan de batterijen van je toestellen langer mee
Je kan dan nog de knapste smartphone of duurste laptop hebben: zonder batterij zijn die niet meer dan een zinloze hoop metaal en plastic. Je hebt er dus alle belang bij goed zorg te dragen voor je accu. Wil je niet om de haverklap op zoek moeten naar een oplaadkabel? Independer.be deelt vijf cruciale tips waarmee je de levensduur van je batterijen maximaliseert. -
PREMIUM
“Zodra je oestrogeen daalt, verliest je huid stevigheid.” 20, 30, 40 of 50+: expert tipt de beste huidverzorging per leeftijd
Acne op je dertigste, de eerste rimpels rond je veertigste of volumeverlies op je vijftigste: hoe jong je je ook voelt, je huid vertelt soms een ander verhaal. Onderzoeksarts Jetske Ultee legt uit welke skincare essentieel is op elke leeftijd en geeft de juiste timing om preventief zonnebescherming of anti-aging te smeren. “Vanaf je dertigste verlies je sowieso 1 procent collageen per jaar.” -
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
-
Unilever gaat voor inclusiever beleid na kritiek en schrapt term 'normaal’ van alle verzorgingsproducten
-
Spaargids.be
Geen huwelijkscontract afgesloten: wat staat je dan te wachten bij een scheiding of overlijden?
Eigendom wordt bepaald door het huwelijksvermogensrecht en niet door de naam op de rekening. Ben je gehuwd, dan moet je dus kijken hoe je precies getrouwd bent. Is dat met een gemeenschap van goederen? Met een scheiding ervan? Of met nog een andere regeling? Spaargids.be overloopt de mogelijkheden. -
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
Het voetenwerk ziet er deze lente weer uit zoals begin de jaren 2000: superplat en een tikje truttig. Welkom terug aan de ballerina. Mét strikje, gesp of Swarovski-kristal, maar bovenal met te dunne zool, voetschimmels en spierproblemen. “Alles komt terug, maar sommige dingen toch beter niet”, zeggen podologen. -
Korte coupes zijn een trend komende zomer en zo style jij die. “Het is níét enkel voor mama’s of oudere vrouwen”