© Robert Hoetink/Shutterstock

Albert Heijn kiest voor minder suiker in eigen producten

Bij Albert Heijn gaan ze tegen eind dit jaar zowat honderd producten van het eigen merk in de rekken leggen die minder suiker bevatten. De supermarktketen wil daarmee de strijd tegen suiker aangaan.

flb

In producten als yoghurt, vla, ketchup en koekjes wordt de hoeveelheid suiker tussen de 10 en 40 procent verminderd. Ook worden nieuwe producten toegevoegd, zoals yoghurt voor kinderen, zonder toegevoegde suiker. Er komt ook een informatiewijzer bij het frisdrankschap, waarop consumenten kunnen zien hoeveel calorieën en suikers er in een drankje zitten.

Albert Heijn wil daarbij inspelen op een stijgende trend. ''Steeds meer consumenten gaan bewuster met suiker om'', klinkt het in een mededeling. De keten heeft als doelstelling om producten minder zoet te maken, maar soms zal suiker dus ook vervangen worden door zoetstoffen. "Dat is in sommige gevallen niet te voorkomen", klinkt het.

De Nederlandse supermarkt gaat bovendien na de fusie met Delhaize ook een proefproject lanceren in Antwerpen. Het zal daarbij het Nederlandse publiek in een Delhaize kennis laten maken met de Belgische producten om te zien wat ze graag lusten zodat die dan in de Nederlandse filialen van Albert Heijn eventueel later verkocht kunnen worden.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer