‘Postergirls’ moeten vervoersmaatschappij aan meer vrouwelijke werknemers helpen

© MIVB

© MIVB

1 / 2
thumbnail: null
thumbnail: null

De MIVB is een campagne gestart om meer vrouwen aan te trekken. Vorig jaar steeg het aantal wel, maar toch blijft het cijfer met amper één vrouw op tien werknemers bijzonder laag. “Het probleem ligt ook bij deze maatschappij”, klinkt het bij de huidige vrouwelijke werknemers.

Robin De Becker

Chaima, Sara, Catherine en Diada zijn de vier gezichten die de nieuwe rekruteringscampagne van de MIVB kracht moeten bijzetten. De openbaarvervoermaatschappij telt bijna 8.300 medewerkers en blijft één van de belangrijkste werkgevers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Vorig jaar alleen al werden meer dan 1.000 aanwervingen gedaan. Slechts 14,5 procent daarvan zijn vrouwen. En toch is het aantal vrouwelijke werkneemsters bij de MIVB in stijgende lijn. Zo vertegenwoordigen de vrouwen 9,78 procent van de personeelsleden. In 2000 was dat nog maar 6,9 procent.

“Bij de MIVB vragen we niet liever dan dat we vrouwen kunnen aanwerven, maar dan moeten ze natuurlijk eerst solliciteren. Daarom voeren we al enkele jaren campagnes zodat ze de Brusselse vervoersmaatschappij ook zien als een mogelijke werkgever. Een werkgever die vele voordelen en vooruitzichten biedt om door te groeien, maar ook een gelijk loon aanbiedt voor mannen en vrouwen”, legt Johan Claes uit, Employer Branding & Sourcing Manager bij de MIVB.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen