PN
Volledig scherm
PREMIUM
© PN

Dirk Coorevits, CEO van Soudal: “Met het geld voor Gilbert en Degenkolb hadden we beter iets anders gedaan”

WIELRENNENEind 2022, na een samenwerking van acht jaar, zet Soudal een punt achter de sponsoring van wielerploeg Lotto-Soudal. Dat de Belgische siliconenfabrikant volgend jaar naar de ploeg van Patrick Lefevere overstapt, wil CEO Dirk Coorevits (62) nog niet gezegd hebben. Wel dat de samenwerking met Lotto niet bracht wat ze bij Soudal hadden gehoopt.

6 reacties

  • Edmond Vanderhallen

    2 jaar geleden
    Ook uit dit artikel blijkt weer dat de man geen enkele voeling (hart) met sport heeft. Het publiek voelt dat, waardoor sport sponsoring geen zin heeft voor dit merk.
  • peter De ridder

    2 jaar geleden
    je kan ook loyaal blijven aan lotto en je lessen leren uit het verleden ipv te gaan lopen. Het is heel knap dat je het 6 jaar hebt volgehouden ondanks matig succes. Een vb: Als de beste belgische jongeren zoals Cian bij bora zitten. Dan zit het scouts apparaat niet goed in mekaar. Het was zo wie zo een zware gok op ouderen en hun ervaring te gokken. Mss is sleutel tot het succes 1 ervaren renner aanvullen met talentvolle renners . Wat mss niet van de eerste keer zal renderen, geef het wat tijd!
  • Fons Heylen

    2 jaar geleden
    Inderdaad , return on investment 0,0. idem als bijv. Sagan ….. Goede top renners ….,geweest, maar je kan geen miljoenen blijven vragen als je niets meer wint.
  • Jan Janssens

    2 jaar geleden
    Mooie ezelsstamp voor Gilbert, heeft pas nog de Vierdaagse van Duinkerke gewonnen.
  • Herman De Gent

    2 jaar geleden
    Niet alleen Gilbert en Degenkolb, ook Wellens mocht allang zijn C4 gekregen hebben en voor dat geld jongeren eens kans te geven.