De discussie over ‘minimale dienstverlening’ en ‘gegarandeerde dienstverlening’ ligt weer op tafel

Gisteren kon u in deze nieuwsbrief nog lezen dat het treinverkeer tijdens de staking behoorlijk zou verlopen, met naar schatting 25 procent van de treinen die zouden rijden, en dus wel degelijk met een zogenaamde ‘minimale dienstverlening’. Dat was niet helemaal correct.

  • De verplichting van minimale dienstverlening bij stakingen werd in 2017 ingevoerd door de Zweedse regering, om te voorkomen dat heel het openbaar vervoer plat zou gaan.
  • Het belangrijkste verschil van voor en na de wet
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer