STVV krijgt eigen lounge in Tokio en Japanse cheerleaders zakken af naar Stayen

De Truiense voetbalclub STVV wil zijn populariteit in Japan nog vergroten. De club heeft er momenteel al 27 000 volgers op social media, het STVV-liedje werd meer dan 24 miljoen keer bekeken op YouTube, voetbalshirts gaan vlot over de toonbank en STVV-spelers zijn er te zien op grote reclamepanelen. Vandaag opent er in Tokio een luxueuze STVV-lounge in blauw en geel, de kleuren van STVV. 

In Tokio wordt vandaag een luxueuze STVV-lounge geopend. In de cocktailbar/restaurant staat een Michelin-kok achter de kookpotten. Je kan er ook genieten van bier en chocolade van Belgische makelij. De lounge moet de naamsbekendheid van STVV vergroten, maar dient ook als ontmoetingsplaats voor de partners van STVV. 

Wekelijks TV-programma over STVV en België

Verder start op de TV-zender TV Tokyo vanaf oktober een wekelijks TV-programma met als rode draad STVV. In elke uitzending krijgen de kijkers een portie clubnieuws voorgeschoteld, gecombineerd met wetenswaardigheden uit België over voedsel, lifestyle of muziek.

Japanse cheerleaders in Sint-Truiden

Een van de partners van STVV, hoofdsponsor Xcom Global, reisde onlangs nog af naar Stayen. Na de openingswedstrijd tegen Union was CEO Seiji Nishimura danig onder de indruk van ‘de hel van Stayen’. Op zijn initiatief zakken binnenkort een achttal Japanse cheerleaders af naar Sint-Truiden. Zij zullen de supporters enthousiasmeren voor de aftrap van de wedstrijd tegen OH Leuven.

LImburger Rob Van Nylen woont in Tokio, in Japan, en bevestigt dat STVV "big" is in de stad. "De eigenaren investeren heel veel in PR hier. Daarnaast is er in Japan een grote groep voetballiefhebbers, die alleen maar groter wordt", vertelt hij. "Zeker als er ook nog eens meer Japanners op het veld staan bij STVV, kijken ze mee."

Meest gelezen