Transacties gaan twee keer van de rekening van sommige BNP Paribas Fortis-klanten: "Morgen ten laatste geschrapt"

Door een informaticaprobleem zijn sommige bankverrichtingen van klanten bij BNP Paribas Fortis twee keer van hun rekening gegaan. De bank excuseert zich voor het ongemak en laat weten dat alle dubbele betalingen ten laatste morgen zullen worden geschrapt. Getroffen klanten moeten daarvoor geen stappen ondernemen.

Als u een bankrekening heeft bij BNP Paribas Fortis had u het misschien zelf al - lichtelijk in paniek - opgemerkt: bij sommige klanten zijn de bankverrichtingen van vandaag twee keer van de rekening verdwenen.

Woordvoerder Hans Mariën bevestigt dat er inderdaad een informaticaprobleem was waardoor sommige betalingen in winkels, geldopnames, overschrijvingen en mensualiteiten voor persoonlijke leningen dubbel werden verricht. Een exact cijfer van het aantal getroffen klanten kan de bank niet geven. Het zou om ongeveer 7 procent van het totale aantal transacties van vandaag gaan.

De bank verontschuldigt zich "voor het veroorzaakte ongemak" en laat weten dat een eerste reeks betalingen al werd rechtgezet. Morgen zullen de resterende bedragen ongedaan worden gemaakt. Klanten moeten daarvoor zelf geen stappen te ondernemen.

Meest gelezen