© Léo

Dit is volgens Vogue het hipste merk in België

Modeblad Vogue is vol lof over het Belgische label Léo van de 30-jarige Leonneke Derksen, die stage liep bij onder meer Carven en Balenciaga. De ontwerpster komt uit Nederland, studeerde in 2011 af aan de Antwerpse modeacademie en al jaar creaties worden in ons land vervaardigd.

vwh

“Maak kennis met de voormalige Balenciaga-stagiaire achter het coolste Belgische label”, kopt de website van Vogue. Wat volgt is een beschrijving van Leonneke en een bloemlezing over haar laatste nieuwe collectie, geïnspireerd op budgetluchtvaartmaatschappijen zoals Ryanair. Die houdt het midden tussen fashion en het comfort van athleisure wear en beschikt over grappige accenten zoals een nekkussentje dat ook dienst kan doen als clutch. “We houden ons aan een verhaal, maar willen er ook iets actueels aan toevoegen waarmee mensen zich kunnen vereenzelvigen”, aldus de ontwerpster aan Vogue.

Het modeblad vergelijkt de ‘goede versus slechte smaak in looks die kloppen’ met het lef van eigenzinnige merken zoals Vetements en vermeldt dat artiesten al voor haar stuks zijn gevallen. Zo werd de Deense zangeres MØ al in een Léo-outfit gespot. Waarom Leonneke ervoor kiest om haar collecties in ons land te laten maken? “Ik wilde na stages in Parijs echt terug naar een rustigere plek om mezelf volledig toe te spitsen op mijn merk”, klinkt het. Een Belgisch product om trots op te zijn, quoi.

Bekijk hieronder de Twin Peaks-collectie van Léo uit 2015.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer