Bart Lodewijckx (44) en zijn gezin zaten plots zonder stroom. Hun EAN-code was gebruikt door iemand anders om een nieuw energiecontract af te sluiten.
Volledig scherm
PREMIUM
Bart Lodewijckx (44) en zijn gezin zaten plots zonder stroom. Hun EAN-code was gebruikt door iemand anders om een nieuw energiecontract af te sluiten. © Lodewijckx

Wildvreemde ‘kaapt’ energieaansluiting van Herenthouts gezin: “Wij wisten van niets en ineens zaten we zonder stroom”

En toen ging het licht uit. Bart Lodewijckx (44) en zijn gezin uit Herenthout zaten woensdagochtend plots zonder elektriciteit. De reden? Iemand anders heeft een contract afgesloten met hun EAN-code, de unieke cijfercombinatie van hun elektriciteitsaansluiting, waardoor het contract met hun leverancier plots afliep zonder dat zij dat wisten. “Het kan nog wel vijf werkdagen duren vooraleer we een nieuw contract hebben”, zucht Bart. Hoe kan zoiets gebeuren en hoe krijg je het opgelost?