Met deze oplossingen kan je wél een laadkabel over de stoep leggen
Je wil thuis je elektrische wagen opladen, maar hebt geen garage of oprit. Dan leg je de laadkabel gewoon over het trottoir, toch? Maar mag dat zomaar en zijn er ook alternatieven? We vroegen het aan voorzitter Jochen De Smet van EV Belgium, de sectorfederatie voor elektrische mobiliteit. “Je mag de doorgang in principe niet hinderen, maar er zijn oplossingen.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Winst Duitse autobouwers Mercedes en Volkswagen keldert
-
PREMIUM
Wie nog fiscaal voordeel wil, moet snel zijn. Maar is een laadpaal thuis de moeite en hoeveel betaal je ervoor?
Steeds meer Vlamingen rijden elektrisch. Een groeispurt die ook z’n gevolgen heeft voor de vraag naar én het aanbod van laadoplossingen. Tot 31 augustus kan je je eigen laadpaal nog aftrekken van je belastingen. Maar wat kost dat nu eigenlijk, zo’n laadpaal? En met welke extra investeringen moet je rekening houden? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn overloopt de belangrijkste vragen. -
9
Tesla gaat 14.000 banen schrappen: “Er is niets dat ik meer haat, maar het moet gebeuren”
Tesla gaat wereldwijd meer dan 10 procent van de banen schrappen. Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van een interne email die topman Elon Musk naar het personeel stuurde. Eerder gingen er al geruchten rond over de ontslagronde. De bouwer van elektrische auto’s heeft namelijk al langer last van teruglopende verkoopcijfers. -
-
Bijna niemand kent de betekenis van deze borden in Duitsland, maar ze zijn ook niet voor mensen bedoeld
-
Livios
Laadpaal of gewoon stopcontact: wat is de voordeligste en veiligste keuze voor het laden van je auto?
Binnen afzienbare tijd rijden we allemaal elektrisch. Je (toekomstige) elektrische wagen moet uiteraard regelmatig opgeladen worden. Is de installatie van een laadpaal dan een vereiste? Wat komt daar allemaal bij kijken? En welk budget moet je daarvoor voorzien? Bouwsite Livios legde vijf vragen voor aan specialist Pluginvest. -
Independer
Gsm-gebruik achter het stuur: wat mag wel en wat niet?
Er komen meer en meer controles op het gebruik van de gsm in de auto. Maar welke boetes riskeer je? Wat valt er allemaal onder handsfree bellen? En wat is het verschil met je autoradio bedienen? Independer.be zoekt het uit. -
Gouden Giro1
Van Pogacar over Uijtdebroeks tot Piganzoli: de Gouden Giro-ploeg van Michel Wuyts
-
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
-
Zo oud zijn jouw autobanden, en meer dingen die je kunt aflezen aan de buitenkant van je band
Op de ‘wang’ van een band staat een serie cijfers en letters waarvan veel automobilisten niet weten wat ze precies betekenen. Tijd om daar verandering in te brengen want je kan er behoorlijk veel nuttige informatie vinden als je weet waar je op moet letten. De leeftijd bijvoorbeeld. Dat is handig om te weten, ook als je ‘nieuwe’ banden koopt. Die kunnen weliswaar ongebruikt zijn, maar soms ook al jaren oud. Dit zijn de zeven belangrijkste zaken die staan afgebeeld op je autoband. -
PREMIUM
Waarom je best niet meer te lang wacht met afspraak voor je bandenwissel: “Kwart van rijders met winterbanden verandert ze niet”
Wie vandaag de weg op gaat met winterbanden, vraagt zich misschien af of het niet stilaan tijd is om die te laten vervangen. Want verslijt het rubber niet veel te snel bij dit lenteweer? Wanneer verwachten bandencentrales de voorjaarsdrukte? En hoe weet je of je niet te veel betaalt voor zo’n bandenwissel? We vragen het aan Filip Rylant van mobiliteitsfederatie TRAXIO en Kristof Donckers van Bandencentrale Donckers. -
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike