Gasten stoppen rottend fruit in de kast en drugs in de haardroger, en schelden dan uitbaters van b&b uit op Booking.com

Bédar, Hemiksem -

Bij Booking.com kunnen mensen die niet in een accommodatie zijn geweest, er geen recensie over schrijven. Maar dat wil niet zeggen dat alle recensies op die website betrouwbaar zijn. Isabelle Weyn (50) en Stefan Broods (49), die in Zuid-Spanje de B&B Casa Bédar uitbaten, kunnen ervan meespreken. Enkele van hun gasten rookten marihuana en stopten die drugs ook in de haardroger. Omdat Isabelle en Stefan hun ongenoegen over dat gedrag lieten blijken, schreven de gasten uit wraak een negatieve recensie op Booking.com. En die blijft er gewoon staan.

Bart Roggeman

LEES OOK. Hotels en horecazaken klagen valse recensies aan: “Door artificiële intelligentie wordt het moeilijker ze te herkennen”

Twee jaar geleden besloten Isabelle en Stefan - respectievelijk afkomstig uit Hemiksem en Zwijndrecht - naar Spanje te trekken om er in Bédar een B&B uit te baten. Op Booking.com haalt Casa Bédar een score van 9,8 op 10. En toch krijgen Isabelle en Stefan sinds kort op die website een hoop bagger over zich heen.

© rr

Isabelle Weyn en Stefan Broods.© rr

“Midden augustus kregen we twee Spaanse koppels over de vloer die via Booking.com hadden geboekt en naar een dancefestival in de buurt kwamen”, zegt Isabelle. “Op de dag van hun aankomst merkten we al dat ze marihuana aan het roken waren. We hebben hen er vriendelijk op gewezen dat ze geen verboden middelen op ons domein mochten gebruiken. Maar daar waren ze duidelijk niet mee gediend.”

“Ze lapten onze verzuchtingen aan hun laars en deden ongestoord verder”, zegt Isabelle. “Ook toen andere gasten aankwamen. De politie wilde niet ingrijpen omdat het op privéterrein gebeurde. Mijn man was het zo beu dat hij besloot op het gezamenlijk terras te ‘waken’ om hen in de gaten te houden.”

Drugs in haardroger

Toen de gasten vertrokken, troffen Isabelle en Stefan de kamer in totale wanorde aan. “De vloer lag bezaaid met besmeurde handdoeken. Tussen de extra kussens in de kast was rottend fruit verstopt. Al die spullen waren rijp voor de vuilnisbak”, zeggen ze.

Overal lagen vuile handdoeken.© rr

Dat was nog niet alles. “Voorbije zondag kwamen we nog tot een onaangename ontdekking. Toen een van de volgende gasten in een van de bewuste kamers de haardroger gebruikte, verspreidde zich onmiddellijk de geur van cannabis. We haalden de haardroger uit elkaar en stelden vast dat die drugs daarin verstopt zaten.”

Cannabis die verstopt zat in de haardroger.© rr

“Leugenachtige recensie”

“Maar wat ons vooral pijn doet, is die leugenachtige recensie”, zegt Isabelle. “Ze betichten mijn man ervan een gluurder en een pervert te zijn. Dat gaat er fel over en dat pikken wij niet. We hebben aan Booking.com gevraagd om de recensie te verwijderen, maar het bedrijf wil dat niet doen omdat de regels hier niet overtreden zouden zijn. Voor ons was Booking.com in het begin een goede springplank om gasten te vinden, maar hun platform rammelt aan alle kanten als je hun steun nodig hebt.”

Gazet van Antwerpen heeft, zonder succes, geprobeerd om Booking.com te bereiken. In een antwoord aan de uitbaters laat het platform weten dat de beoordeling online blijft omdat ze voldoet aan hun grondbeginselen. “De beoordeling is geschikt voor een wereldwijd publiek, is gerelateerd aan reizen, is echt en uniek en respecteert andermans privacy”, schrijft Booking.com. “Wij adviseren u te reageren op de beoordeling. Op die manier kunt u op eerlijke wijze uw mening uiten en de situatie voor toekomstige gasten verhelderen.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER