© Gerrit Schuermans

PXL-studenten werkten mee aan VRT-programma van Kamal Kharmach

Genk -

In het VRT-kijkcijferkanon ‘Andermans zaken’ trekt comedian en gediplomeerd econoom Kamal Kharmach wekelijks naar ondernemers die voor een dringend probleem staan. Op donderdag 25 januari bezocht Kamal het kattencafé MAU in Genk.

Gerrit Schuermans

“Een dik jaar geleden werden we gecontacteerd door de redactie van 'Andermans zaken'”, aldus Maarten Thiry, opleidingshoofd 'Marketing en sales' aan Hogeschool PXL. “Konden we onze studenten inschakelen om enquêtes af te nemen bij klanten van Mau en zo meewerken aan het programma? Heel graag gingen we hierop in. Nadien volgden een aantal overlegmomenten en filmdagen met Kamal zelf. Uiteindelijk hebben we een volledig marktonderzoek afgeleverd aan het programma.”“Wanneer je een nieuwe zaak opstart, is het erg belangrijk in kaart te brengen wat je onderscheidt van de concurrentie, wie je mogelijke klanten zijn en hoe je deze potentiële klanten effectief overtuigt om klant te worden”, licht PXL-expert marktonderzoek Ingrid Jacobs toe. “Vaak merk je dat startende ondernemers deels op hun buikgevoel afgaan. Dit houdt risico’s in want ook in marketing is weten meten. Door het uitvoeren van een marktonderzoek krijg je zicht op potentiële klanten én krijg je feedback van je huidige klanten. Ik ben vooral blij dat de zaakvoerders effectief aan de slag gingen met een aantal van onze aanbevelingen.”En de PXL-Marketing studenten zelf? "We namen samen met een 20-tal medestudenten deel aan het programma. We vonden het kattencafé een uniek concept en wilden heel graag de uitbaters helpen. Uiteindelijk werd het een onvergetelijke ervaring waarbij we onze studies konden omzetten naar de praktijk. Bovendien hebben we meermaals Kamal ontmoet en kregen we een blik achter de schermen van een populair tv-programma”, besluiten zussen Kaat en Fien Boyen en Elise Vandenholt.

https://www.pxl.be

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer