© Hollandse Hoogte / Peter Hilz

Telenet waagt zich op energiemarkt

Telenet gaat zich moeien op de energiemarkt, dat hebben John Porter en Ann Caluwaerts van Telenet maandagvoormiddag bekendgemaakt op een persconferentie. Zo gaat het onder meer laadpalen installeren.

nba, jvh

“Alle gezinnen hebben binnenkort een slimme energiemeter. Maar wat doen we daar dan mee? Consumenten zijn daarin op zoek naar hulp. En wij bij Telenet zijn ervan overtuigd dat we consumenten daarin kunnen bijstaan. Kunnen we ingrijpen in het energieverbruik? Onze consumenten laten verbruiken tijdens de laagste tarieven? Zonne-energie optimaliseren? Allemaal zaken waar consumenten niet aan willen denken. Wij willen hen hierin helpen. Het is onze taak om complexe zaken voor onze klanten te vergemakkelijken”, zegt Porter.

Telenet wordt actief op de markt van laadpalen voor elektrische wagens. Onder de merknaam Blossom gaat het telecombedrijf vanaf 1 april voor bedrijven laadpalen installeren bij werknemers.

Blossom wordt een aparte vennootschap binnen de groep en zal in eerste instantie focussen op de installatie en activatie van slimme laadpalen voor werknemers van bedrijven. Op termijn moet Blossom ook consumenten rechtstreeks bedienen.

Telenet hoopt het verschil te maken met de concurrentie dankzij een gedigitaliseerd proces. Dat moet fleetmanagers van bedrijven ontzorgen. Voor de werknemer is er dan weer een “alles-in-één”-app, die helpt om zonnepanelen slim in te zetten en piektarieven te vermijden.

Blossom start met de eigen vloot van Telenet, maar met BNP Paribas Fortis heeft het ook al een grote externe klant te pakken, met werknemers over het hele land. Een dochterbedrijf van de bank, Optimile, levert software voor de Blossom-oplossing.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer