Links: Paul Cremers van tourbusbedrijf Staf Cars / Rechts: Pieter Van Bastelaere, CEO van de Federatie van Belgische Autobus- en Autocarondernemers (FBAA).
Volledig scherm
PREMIUM
Links: Paul Cremers van tourbusbedrijf Staf Cars / Rechts: Pieter Van Bastelaere, CEO van de Federatie van Belgische Autobus- en Autocarondernemers (FBAA). © Foto Birger Vandael / RV

Moet u vrezen voor geannuleerde busvakantie na faillissement Van Hool? En worden busreizen dan duurder?

Als Van Hool volgende week failliet wordt verklaard - en daar lijkt het wel op - zou dat niet alleen onverwachte gevolgen kunnen hebben voor de werknemers van de busbouwer. Zo zou ook uw busreis duurder kunnen worden, of zelfs geannuleerd. Hoe groot is die kans? Expert Pieter Van Bastelaere legt uit.

13 reacties

  • hans wijnands

    1 maand geleden
    Heel triest voor het personeel van vanhool. Ik rijd al 30 jaar met een mooie, maar vooral goede dubbeldekker van dit merk en wil eigenlijk geen ander merk. Hopelijk blijft de service afdeling behouden en gaan ze deze bussen niet te veel veranderen.
  • Peter Buyck

    1 maand geleden
    Busreizen worden sowieso al duurder (diesel, taksen, loon, ...). En tja, er zijn nog meer busbouwers in Europa...
  • Frank Joos

    1 maand geleden
    Wat voor zever is me dat, de busreizen worden duurder door 1 bedrijf die failliet gaat. Koop chinese bussen, dan worden de reizen misschien ook 20% goedkoper.
  • Henri Demeer

    1 maand geleden
    Men zal sowieso wel iets verzinnen om de busreizen duurder te maken .
  • Leonarda Van Opbroecke

    1 maand geleden
    De fabrikant laat zich failliet verklaren om van openstaande schulden af te raken zonder dat aan privekapitaal geraakt wordt. Waarom zouden de voorheen verkochte bussen plots niet meer rijden? Op kleine basis gebeurd dagelijks waar overheden de hand over het hoofd wrijven. Bijv. Dakwerker ontvangt voorschotten, morgen failliet en overmorgen met nieuw BTW nummer terug hetzelfde verhaal.