BELGAIMAGE
Volledig scherm
PREMIUM
© BELGAIMAGE

ONZE OPINIE. “De files hebben een grote economische kost. Gaan we dat zomaar accepteren?”

“De slimme kilometerheffing is geen must, hoogstens een middel en geen doel. Maar geen partij heeft tot nog toe een goed alternatief voor het fileleed gepresenteerd. Zou het dan echt niet lukken om rekening te houden met alle terechte bezorgdheden? Het alternatief is leven met de files”, schrijft politiek journalist Isolde Van den Eynde.

103 reacties

  • Gino Denil

    1 week geleden
    Mobiliteit heeft een enorme economische meerwaarde. Moeten we die laten vallen.
  • Erik Malfait

    1 week geleden
    Vroeger kon je van de ene stad naar de andere stad in een halfuurtje nu 1 uur dankzij de zones 3 0 en 50
  • Erik Malfait

    1 week geleden
    Men spreekt alleen maar over de autostrades de gewestwegen staan ook helemaal stil dankzij de zones 50
  • Francine Leys

    1 week geleden
    De bussen van de lijn zijn vuile overvolle rammelbakken waarvan je pas op het laatste moment weet of en wanneer ze gaan opdagen. Als je veel geluk hebt stopt er één min of meer in de buurt van je werkplek op een redelijk uur, en is er een halte in de buurt van je huis. En dan moet je nog terug naar huis na je werk... Liever comfortabel in de eigen wagen met een muziekje naar keuze en zonder vieze luchtjes en gerammel, geen moeilijke keuze zelfs al is het file...
  • Peter Bosmans

    2 weken geleden
    Je kan de files enkel minderen door meer wegen terug berijdbaar te maken want momenteel zijn er nog weinig alternatieven om ergens vlot te raken. Als ik van hieruit vertrek naar Sterrebeek op een rustige dag dan haal ik een gemiddelde van 90 km/u als ik de autosnelweg neem. Laat ik die links liggen dan zakt dat naar 48 km/u, moet je overal gluren naar borden en flitsers en moet je constant van snelheid veranderen door allerlei onnodige hindernissen op de baan.