Onmisbaar voor iedere autoruit: de stip met zwarte banden. Maar waarvoor dient die eigenlijk?
Heb jij ook al op een zonnige dag de zwarte bolletjes opgemerkt aan de rand van je voor- of achteruit van je auto. Dit bolletjespatroon is er niet zomaar: het maakt je rit veiliger en aangenamer. Hoe dan? Waaruit is die bolletjesband vervaardigd en kunnen we die zelf onderhouden? “Zonder die zwarte band, kan je autoruit zelfs loskomen.” Experts wijzen op het belang van deze band.
In de reeks ‘De Servicedesk’ beantwoordt HLN jouw vragen over internet of technologie.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Jaarlijks tot 600 schadeclaims door putten in de weg: wanneer moet je alsnog zelf opdraaien voor de kosten?
-
Jobat
Ecocheques komen er opnieuw aan, maar wat kan je er allemaal mee betalen? “Zelfs voeding en hotels”
Krijg je ecocheques van je werkgever? Maar weet je niet hoeveel, wanneer, en wat je er zoal mee kan kopen? Jobat.be vroeg wat je over dit topic moet weten aan Dries Rutten, juridisch adviseur bij Acerta. Handig ook voor die vergeten cheques van vroeger, die eerstdaags komen te vervallen. -
Ondanks veel protest en sabotage: Tesla mag gigafabriek in Duitsland nog een pak groter maken
De gemeenteraad van de Duitse plaats Grünheide, nabij Berlijn, heeft toestemming gegeven voor de omstreden uitbreiding van de grote autofabriek van Tesla daar. Milieuactivisten hebben al veel actie gevoerd tegen de uitbreidingsplannen en protesteerden ook vandaag bij de vergadering. -
-
Lamborghini vindt het te vroeg voor volledig elektrische sportauto: “Brullend geluid van V10-motor valt niet zomaar na te bootsen”
-
Independer
“Hond van 35 kg zonder beveiliging op achterbank wordt projectiel van 1 ton”: zo vervoer je je viervoeter wél veilig in de auto
Heel wat Belgen hebben een hond en een auto, en het gebeurt dan ook vaak dat die twee er samen op uittrekken. Maar zijn er bepaalde regels die je moet volgen als je een hond vervoert in de wagen? En wat als je huisdier het interieur van je voertuig beschadigt? Independer.be informeert. -
Waarom de snelheid op je kilometerteller niet de echte is
Verkeersinstituut Vias wil dat de technische marges bij flitscontroles krapper worden. Momenteel bedraagt die marge 6 kilometer per uur, maar Vias pleit voor een maximale marge van 3 kilometer per uur. Wie vandaag met een snelheid van minstens 129 km/uur een flitscamera of een trajectcontrole passeert, krijgt gegarandeerd een boete. Maar met hoeveel komt dit overeen op de kilometerteller van je auto? Filip Rylant van mobiliteitsfederatie TRAXIO legt het helder uit. -
186
Pas een boete als je meer dan 127 km/u op autosnelweg rijdt? Vias pleit voor strengere controles
-
Waarom er steeds minder dode vliegen op je voorruit zitten
-
23
Door deze veelgemaakte fouten slijt je auto bovenmatig snel
Tijdens de autorijlessen wordt ons vooral geleerd hoe je schadevrij door het verkeer komt, maar niet of nauwelijks hoe je moet rijden om slijtage aan je auto te voorkomen. Als je deze slechte gewoontes afleert, gaat je auto langer mee. -
Spaargids.be
“Kleine banken bieden grootste spaarrente”: waar zit jouw geld het best?
Tussen de minst en meest renderende spaarrekening gaapt een kloof van liefst 2,8 procentpunt totale rente. Het loont dus echt wel om te vergelijken. Maar vanwaar dat verschil? En hoe kies je een voor jou gepaste spaarrekening met een hoog rendement? Spaargids.be wijst de weg. -
Voorziene budget voor premie elektrische wagens is al op