© Airbnb

Er is één ding waar Airbnb-verhuurders niet goed tegen kunnen

De Amerikaanse Dana McMahan is het beu dat ze steeds dezelfde vraag hoort terugkomen als mensen haar via Airbnb contacteren om een kamer in haar huis te huren. Maar al te vaak wordt er volgens haar geïnformeerd of er geen korting mogelijk is omdat het bijvoorbeeld laagseizoen is. Om aan te tonen waarom je dat beter niet doet, pende ze voor The Kitchn een stukje neer met daarin haar vijf redenen waarom ze die vraag altijd afwimpelt.

flb

Je kunt altijd maar proberen en dus zijn er heel wat mensen die verhuurders op Airbnb vragen of er geen korting mogelijk is. Volgens Dana McMahan zijn er velen die op zoek gaan naar de mooiste woningen op de beste locatie, maar omdat die dan meestal te duur zijn voor hen proberen ze af te dingen. Ze heeft er gloeiende hekel aan en dat gaat volgens haar ook op voor de meeste medeverhuurders.

Om aan te tonen waarom je beter geen goedkopere prijs kunt proberen te verkrijgen, heeft ze de vijf belangrijkste redenen opgesomd in een opiniestuk voor The Kitchn.

  1. Gastvrij zijn is niet gratis "Wij betalen ons huis af of betalen huur. We betalen zelf voor deze plaats en alle rompslomp en verzekeringen die erbij komen kijken. We betalen ook een poetsdienst of zijn zelf uren in de weer om alles netjes te krijgen. Een keer kreeg ik slechts drie sterren omdat er een spatje op een snijplank zat! We stoppen de frigo vol en de kast met ontbijt en snacks, er is de nooit eindigende stroom aan was en de aanschaf van subtiele spullen zoals verse bloemen en mooie zeepjes. Bovendien betalen we ook een stuk aan Airbnb en rekent de stad soms nog een toeristentax aan."
  2. Op deze manier knopen velen de eindjes aan elkaar "Hoewel velen onder ons dit doen omdat we graag met andere mensen in contact komen, is het voor evenveel verhuurders ook noodzakelijk om rond te komen. Mijn man en ik zouden ons Victoriaans huis nooit kunnen houden indien we niet op Airbnb adverteerden. De prijs die je ziet, is de laagste prijs om daar in te slagen."
  3. We hebben het laagseizoen en de lange verblijven al ingecalculeerd in de prijs "Airbnb heeft een slimme tool waarmee je de juiste prijszetting kunt hanteren. Zo worden de prijzen aangepast aan het laagseizoen en wie lang blijft, krijgt sowieso korting."
  4. Gasten ontvangen houdt altijd een risico in "Wanneer iemand de optie om de prijzen te filteren negeert en om een speciale behandeling vraagt, kan er evengoed OPGEPAST op hun profielfoto prijken. Dit is ons huis en wij verblijven hier ook, en we nemen altijd een risico. Als ze de eerste en meest basale stap in het proces nog niet kunnen volgen dan belooft dat weinig goeds voor de rest van de ervaring."
  5. We leven in angst om een slechte recensie te krijgen "Als gastvrouw en -heer leven we constant in angst om een slechte beoordeling te krijgen en doen er dan ook alles aan om dat te vermijden. Dat houdt onder andere in dat we gasten weigeren waarvan we denken dat ze niet tevreden zullen zijn."
Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer