Hasseltse schrijft open brief: “Delhaize, wat ben ik als alleenstaande met twee bakjes druiven?”

Supermarktketen Delhaize bestaat 150 jaar, en viert dat met een ‘1+1 gratis’-actie. Maar dat is niet naar de zin van trouwe klant Chantal Fransen, een 58-jarige alleenstaande vrouw uit Hasselt. “Wat ben ik met twee bakjes druiven of twee zakken aardappelen? Waarom kunnen de acties niet gewoon doorgaan als de helft van de normale prijs?”, schrijft ze in een open brief aan Delhaize.

tj

Al weken blader ik de promotiefolder door met het logo ‘Delhaize 150 jaar’. Op de radio hoor ik dagelijks dat de klanten mogen meevieren met 1 + 1 gratis of 2 + 2 gratis of... Maar wanneer mag ik als alleenstaande meevieren?

Nochtans ben ik reeds mijn hele leven klant van Delhaize, dus nu 58 jaar. Ik herinner me nog goed de wekelijkse boodschappen die ik met mijn ouders deed in de Delhaize op de Guffenslaan in Hasselt. In de winter trok papa me met de slee tot daar en terugkerend kreeg ik een zak boodschappen op mijn schoot gezet. Ik herinner me ook nog de kleine primitieve parking tegenover de winkel waar een parkeerwachter stond. Om maar te zeggen dat ik Delhaize al heel lang ken.

Is het dan niet normaal dat mijn hoogbejaarde ouders en ik als alleenstaande ook zouden willen meevieren?

Waarom kunnen de acties niet gewoon doorgaan als “1/2 van de normale prijs”? Wat ben ik met 4 pakken pasta? Wat ben ik met 2 eetklare meloenen, met 2 bakjes druiven, 2 zakken aardappelen, 2 flessen wasverzachter, 3 producten wasmiddel, ……? De tijd dat ik dagelijks een wasmachine liet draaien met kleine kinderen is al lang verleden tijd en ik was nu nog één keer om de drie weken.

Ik schrijf dit nu gericht aan mijn vaste winkel doch het geldt ook voor al de andere supermarkten met hun acties. Denk a.u.b. ook eens aan de bejaarden en alleenstaanden. Financieel hebben wij het al moeilijker en van uw promoties genieten is er voor ons helemaal niet bij.

Chantal Fransen

In een reactie op de brief zegt Delhaize begrip te hebben voor het standpunt van de vrouw, maar de supermarktketen wijst erop dat er ook heel wat andere acties lopen. “We hebben verschillende soorten van promoties, ook met procentuele kortingen van dertig of vijftig procent”, zegt woordvoerder Roel Dekelver. “Zo komt iedereen aan z’n trekken. Het klopt wel dat we hard ingezet hebben op deze actie, met 1+1 of 2+2 gratis, maar we merken ook dat onze klanten die het hardst appreciëren. Bovendien geldt die promotie ook voor heel wat niet-voedingsproducten, zoals tandpasta en wasmiddel, die heel lang bewaard kunnen blijven.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer