IJskoud feestje in een potje: van dit dessert kan je dronken worden

© kvo

Een ijsje met de smaak van een bekende cocktail. Jorgo Struyve en Nicholas Destoop combineren met hun Boogo twee van 's mens grootste guilty pleasures.

kvo

Een dessert combineren met een aperitief of een lekkere cocktail. Het kan binnenkort zonder dat je er twee bestellingen voor hoeft te doen of zelfs nog maar je huis voor moet uitkomen. Waregemnaar Jorgo Struyve (22) en uitgeweken Waregemnaar Nicholas Destoop (23) uit Wontergem lanceren met Boogo met alcohol geïnfuseerde ijsjes. “We combineren onze twee grootste guilty pleasures tot één nieuw product”, zegt Struyve. “Alcohol en ijscrème ineen: wie wordt daar niet blij van?”

De ijsjes worden gemaakt in de keuken van Anna's Place in Sint-Eloois-Vijve. Nicholas is de neef van Frederic Destoop, eigenaar van de traiteurzaak. “Een hoeve in Lokeren draait ons beslag tot ijs.” Het assortiment bestaat uit vijf smaken: van een sorbet van strawberry daiquiri en witte rum tot een vanille bourbon met stukjes chocolade. De ijsjes kan je binnenkort via een webshop bestellen en tot aan je voordeur laten leveren, vanaf 19.99 euro per liter. Voorlopig werken de twee zaakvoerders met afhaalpunten, de thuisleveringen zijn voor later.

Dronken

“En ja, als je er te veel van eet, kan je dronken worden”, zegt Struyve. “Er zit 5 procent alcohol in.” Idealer lijken de kleinere porties van 125 milliliter. “Maar wie niet tegen alcohol kan, kan ook daar dronken van worden.” Weerstaan van al dat lekkers, het lijkt geen evidentie. “Een chef-kok moet van zijn producten proeven hé”, geeft Struyve toe. “We werken echter met stevia, om het toch wat binnen de perken te houden.”

Opvallend: Struyve noch Destoop hebben een koksdiploma. Struyve studeerde net af als elektro-mechanicus en volgt nu een opleiding internationaal bedrijfsmanagement aan de Hogeschool Gent. Destoop volgt een opleiding Vastgoed aan diezelfde school. De twee jongens blijken vooral bijzonder ambitieus. “Boogo staat volledig los van wat we als student doen, we vinden het vooral een leuke uitdaging”, zegt Struyve.

Niet nieuw

Helemaal nieuw is het product niet. De hype komt overgewaaid uit Amerika. “Een vriend van mij verbleef in New York en tipte me over de hype”, zegt Destoop. “We vonden het zo'n leuk concept dat we besloten het zelf uit te brengen.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen