Zalando gaat straks ook make-up verkopen
De Duitse e-commerce gigant Zalando staat op het punt om het gamma uit te breiden met cosmeticaproducten. Van parfums tot make-up en huid- en haarverzorging: binnenkort kan je ze net als kledij, schoenen en accessoires in je digitale winkelmandje slepen.
In het voorjaar wil Zalando op de Duitse site reeds het gamma cosmeticaproducten aanbieden. De uitbreiding maakt deel uit van de plannen van het bedrijf om de omzet te doen stijgen. Tegen 2020 heeft het een omzet van maar liefst tien miljard euro voor ogen, dat is negen miljard meer dan vandaag.
Eens de lancering in Duitsland een feit is, zullen wellicht ook de sites in andere landen snel over het extra brede aanbod beschikken. Een klein probleempje: het valt te betwijfelen dat je de parfums en make-up zal mogen proberen en vervolgens terugsturen als ze niet helemaal je ding zijn. Op voorhand weten welke producten je wil, zal miskopen dus kunnen voorkomen.