© UCLL

© UCLL

© UCLL

thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null

Zo ziet de eerste Limburgse Starbucks ‘on the go’ koffiecorner eruit

Donderdag opende op de UCLL campus Diepenbeek de allereerste Limburgse Starbucks ‘on the go’ koffiecorner. Bedoeling is om via een kleinere, zelfbedieningsversie toch de populaire koffie, thee en chocolademelk van het Amerikaanse bedrijf tot bij de studenten te brengen. Naast openden ook de lokale handelaars ‘Vitamientje’ en ‘Coup de Soup’ een stekje op de hogeschool.

mige

“Zowel studenten als medewerkers gaven aan dat er nood was aan meer ontmoeting. Door het cateringaanbod over de campus te verspreiden, creëren we verschillende hoekjes waar iets te beleven valt en mensen elkaar kunnen treffen. De koffiecorner van Starbucks en de Limburgse pop-ups passen daar perfect in. Ze zorgen mee voor de eerste stap richting een echte ‘living campus’”, aldus Marc Vandewalle, algemeen directeur UCLL.

“De UCLL-studenten zelf bleken vragende partij voor een koffiebar. We hebben de hogeschool een voorstel gedaan en zo ging de bal aan het rollen”, voegt Carl Stalpaert, Starbucks toe. De Starbucks-koffie is wel ietsje prijziger dan die uit de kantineautomaat. “Ons aanbod in het Starbucks Corner Café is sowieso 20% goedkoper dan in de grote winkels. Bovendien kom je hier niet alleen voor de koffie; studenten houden duidelijk ook van de Starbucks beleving.”

Living Campus en Masterplan 2020

Het Living Campus concept kwam uit de VS overwaaien. Het kadert binnen het Masterplan 2020 Diepenbeek van de hogeschool, waarbij de gehele campus een facelift krijgt. Marc Vandewalle, algemeen directeur UCLL: “UCLL wil een plek creëren waar studenten en personeel, maar ook externen meer kansen hebben op ontmoeting.” Studenten en medewerkers zullen hieraan bijdragen: in de foyer komt er ruimte voor projecten van de jonge ondernemers van StartMinds maar ook voor initiatieven zoals de UCLL pop-up stores.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer