Bij de ombudsdienst voor de postdiensten zijn vorig jaar 887 klachten binnengelopen over zoekgeraakte postpakketten. Dat is een stijging met 66 procent ten opzichte van het jaar voordien.
Volledig scherm
Bij de ombudsdienst voor de postdiensten zijn vorig jaar 887 klachten binnengelopen over zoekgeraakte postpakketten. Dat is een stijging met 66 procent ten opzichte van het jaar voordien. © bpost

Aantal klachten over verloren postpakketten stijgt fors

Bij de ombudsdienst voor de postdiensten zijn vorig jaar 887 klachten binnengelopen over zoekgeraakte postpakketten. Dat is een stijging met 66 procent ten opzichte van het jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers die Kamerlid Veli Yüksel (CD&V) opvroeg bij de bevoegde minister Alexander De Croo (Open Vld).

35 reacties

  • Freddy De Vos

    6 jaar geleden
    Op zich wel begrijpelijk. Personeel moet steeds harder werken door personeelstekort, hierdoor ontstaan er meer fouten. Sommige personeelsleden zijn zelfs onbekwaam om de job te doen, maar houdt men vanwege het personeelstekort. Tenslotte, wil ik toch even melden dat ik veel respect heb voor mijn postbode die steeds door weer en wind rijdt. Maar anderzijds is het niet meer zoals vroeger en zal dit bedrijf nog failliet gaan vanwege een hoop onbekwame teamleaders en ceo.
  • annick de smet

    6 jaar geleden
    Post.NL die leveren mijn pakjes altijd een straat verder ..... misschien een stratenplan meenemen !!! met Bpost nooit problemen !!
  • Mario Bocque

    6 jaar geleden
    Als ze het niet fatsoenlijk kunnen dat ze het dan overlaten aan die, die wel service bieden zoals Post NL. Nooit problemen mee gehad.
  • jan dupont

    6 jaar geleden
    1é les die je krijgt van de post als je daar gaat werken is : Alle verantwoordelijkheid van je rug schudden. Als je er een conflict met hebt is het gegarandeerd hun fout niet. Al goed dat ze zowat een jaar geleden Post-Nl niet hebben overgenomen want dan was het daar ook om zeep.
  • Hubert Vanmechelen

    6 jaar geleden
    - Op tv zie je hoe Bpost ook wil leveren op een verborgen plek ( bankje in de hal ) als je "niet" thuis bent. Is dit allemaal wel wettelijk ? Wat met de bewijslast van levering ? Gaat de klant in de toekomst moeten bewijzen dat hij/zij een zending niet ontvangen heeft? Hoe doe zoiets ???