Laenen
Volledig scherm
© Laenen

De Lijn maakt reisinformatie fors betrouwbaarder in afwachting van definitieve oplossing

Reizigers van vervoersmaatschappij De Lijn kunnen voortaan veel nauwkeurig zien wanneer hun bus of tram komt. De Lijn heeft een nieuw eigen systeem uitgewerkt, omdat de aannemer voor het ReTiBo-project te lang op zich liet wachten.

12 reacties

  • Maria Simons

    6 jaar geleden
    Van die verbeterde real-time info van De Lijn, merk ik werkelijk niets. Regelmatig komt bus gewoon niet door (afgeschaft of neemt de chauffeur een kortere reisweg ?), terwijl hij volgens real-time info wel degelijk langsgekomen is. Bijzonder ergerlijk is het als de bus niet langskomt, vooral bij een frekwentie van 1 per uur. En mocht tenminste de reisinfo nog kloppen, dan kan men tenminste nog tijdig alternatief vinden.
  • Marc Camp

    6 jaar geleden
    Ach echt in Antwerpen! Geloof je dit nu echt. Vrijdags in de metro aan het wachten. Tram 9 zou aankomen, maar kwam niet en nplots was het terug 11 minuten wachten. Dan ging de 9 zo 1 minuut voor de 3 arriveren. Maar de 3 kwam eerst. En dit op dat 1 spoor. LEg mij uit qua betrouwbaarheid?
  • emiel Clarijs

    6 jaar geleden
    In Spanje hebben ze zo'n werkend systeem al meer dan 30jaar, kom nu dus niet opscheppen met jullie informatieborden, kijk eerst maar even aan of het 'echt' werkt, ik zie in ieder geval dagelijks meer borden die niet werken dan wel.
  • Gerard Braeckmans

    6 jaar geleden
    Hm, verleden woensdag in Zaventem luchthaven perron B verdween de melding van het vertrek van een bus toen de vertrektijd voorbij was. Niemand wist van iets en twintig minuten later kwam de bus aangereden. Zo werkt het nog altijd. In het opgaan zat ik in een bus die duidelijk al een tijd niet gekuist was. Ronduit smerig en plakkerig!
  • Billy Valcke

    6 jaar geleden
    Bij Argenta hadden ze ook zo iets nieuws...weet ge nog.