"Bully's? Die naam heb je niet gestolen": restaurantbaas nagelt afwezige klant aan de schandpaal, maar dat breekt hem snel zuur op
RestaurantsGasten die reserveren voor een restaurantbezoek en dan toch niet komen opdagen... Allesbehalve netjes uiteraard, maar valt er ook iets tegen te doen? In Cardiff (Wales) vond een uitbater er niet beter op dan de jongedame in kwestie met naam en toenaam aan de schandpaal te nagelen. "Maar ik had wel degelijk een noodgeval", beweert Emily Quinlan nu. De gefrustreerde reactie kwam Russell Bullimore alvast duur te staan. Op sociale media barstte er een storm van protest tégen zijn zaak los.
De baas van Bully's Restaurant deelde de naam, het e-mailadres én het gsm-nummer van de 'vermiste' klant ongegeneerd op zijn Twitterprofiel. "Vanaf nu maak ik iedereen die niet komt opdagen hier bekend", schreef hij erbij.
Meteen ontstonden er twee kampen: sommigen gaven hem overschot van gelijk, anderen vonden zijn actie schandalig en dreigden nooit nog een voet in zijn zaak te zetten. "Ik bel de klanten die niet komen altijd zelf op", verdedigt Bullimore zich. "Soms krijg je hen te pakken, soms niet. En dan verzinnen ze een excuus of hangen ze gewoon op. Op die manier verlies ik gemiddeld zo'n twaalf klanten per week. Als je 45 euro per persoon rekent, lopen we jaarlijks tot 28.000 euro mis."
"Gebrek aan hoffelijkheid"
In totaal hadden acht gasten die bewuste avond hun kat gestuurd. "Er was ook een tafel van zes personen. Een van hen durfde beweren dat hij afgebeld had, maar dat kan niet kloppen. In dat geval zou hij sowieso bij mij terechtgekomen zijn, want ik hou elke boeking minutieus bij. Ik check constant mijn telefoon en mijn mails."
Een elegante oplossing bedenken is echter geen evidentie. "Ik wil geen geld op voorhand, dat lijkt nergens op. De gegevens van hun kredietkaart vragen, zodat ik achteraf toch nog een vaste som kan opeisen? Ja, misschien is dat wel een optie. Ach, uiteindelijk draait het om een gebrek aan hoffelijkheid. De meesten zitten waarschijnlijk met een kater of trekken liever ergens anders naartoe."
"Zielige verontschuldiging"
De druk werd uiteindelijk zo groot dat Bullimore op Twitter zijn verontschuldigingen aanbood. "Onze excuses voor gisteravond. We lieten ons leiden door emoties en daar hebben we absoluut spijt van. Dit is een familiezaak waar passie en een sterke samenhorigheid centraal staan. We zijn geen restaurantketen, we zijn zelfstandigen die houden van hun job."
De geviseerde klant is echter allerminst onder de indruk. "Bij wie excuseer je je precies? Niet bij mij alleszins", riposteerde Emily Quinlan. "Ik ben het meisje van wie je de persoonlijke gegevens gedeeld hebt met je 9.000 volgers. Als je denkt dat deze zielige verontschuldiging volstaat, heb je het zwaar mis. Bully's (pestkop; nvdr)? Die naam heb je duidelijk niet gestolen."
"Wat een grap"
"Ik had wel degelijk een noodgeval, mijn reservatie ongedaan maken was het laatste van mijn zorgen. Je absoluut gebrek aan fatsoen heeft je al een pak klanten gekost, maar ik laat het hier niet bij. Het was een tafeltje van twee personen, daar zul je heus geen 400 euro aan verloren hebben. Er al eens aan gedacht dat je misschien niet in de juiste branche zit? Wat een grap..."
In eigen land deed zich anderhalve maand geleden een gelijkaardig incident voor. Chef-kok Dominik Brouwers deed zijn beklag over een man die had gereserveerd voor tien personen, maar nooit kwam opdagen. "Broodroof", aldus Brouwers. "Ik loop zo minstens duizend euro mis." De foto van de lege tafel die hij erbij plaatste, sprak alvast boekdelen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Spaargids.be
Houdt jouw spaarrekening op te bestaan? “Opgebouwde voordelen neem je mee naar nieuwe rekening”
-
"Ze keek naar ons alsof we afval waren": serveerster Daniella krijgt vernietigende recensie, haar reactie getuigt van lef
“Hier keren we nooit meer terug. Ze keek naar ons alsof we afval waren.” Daniella Claeys (24) moest even slikken toen ze die vernietigende commentaar onder ogen kreeg, maar haar reactie getuigt van het nodige lef. Ze liet de harde boodschap op een T-shirt drukken en draagt dat stuk textiel nu trots in het Londense restaurant waar ze serveert. -
KIJK. Stewardess Cher onthult drie allerergste dingen die passagiers doen op vliegtuig
Stewardess Cher gaat viraal met een opsomming van de drie allerergste dingen die je volgens haar kan doen op een vliegtuig. Met enige zin voor overdrijving spreekt ze zelf van “de meest gruwelijke kwaadaardige duivelse dingen”. -
-
Celebrities
IN BEELD. Ryan Gosling verbaast met ‘nieuwe look’ op première van ‘The Fall Guy’
-
Spaargids.be
Mag je het geld op de rekening van je kind als ouder zelf gebruiken? En wat kan je zoon of dochter (zonder dat jij het weet)?
Het is de vrees van heel wat ouders: je hebt jarenlang flink voor je kinderen gespaard, maar eens ze 18 zijn, doen ze het verzamelde geld meteen op. En dan niet per se aan - in jouw ogen alvast - nuttige zaken. Hoe kan je dit vermijden? Spaargids.be geeft advies. -
Brussel2
Drugskoerier (24) stuurt rechter verbazende brief met hartjes: “Dit heb ik nog nooit gezien”
Een Brusselse drugskoerier (24) heeft alles uit de kast gehaald om een Franse rechter gunstig te stemmen nadat hij werd betrapt in een busje waarin voor 2 miljoen euro cannabis was gestapeld. De twintiger stuurde de rechter vanuit de gevangenis een verbazingwekkende brief die was ondertekend met hartjes. -
Brit (71) die constant eieren van wilde vogels steelt ontsnapt aan derde celstraf
-
Koddige beelden van kwetterende valken op vensterbank gaan viraal
-
Waar is Wally? Amerikaanse man is zijn ‘hulpalligator’ kwijt nadat grappenmaker hem steelt
Sommige mensen hebben veel steun aan hun hulphond, maar de Amerikaanse Joie Henney kan niet zonder zijn ‘hulpalligator’. Nu is Wally spoorloos. Hij werd meegenomen door grappenmakers en vervolgens gedumpt in een moeras. Zijn eigenaar hoopt het beest nog terug te vinden. -
vtwonen
Schoonmaken met scheerschuim? Voor deze tien plekken - van de oven tot het toilet - is het een tovermiddel
Wist je dat scheerschuim een prima poetsmiddel is? Het mag dan niet zo’n alledaags schoonmaakproduct zijn, dat maakt het zeker niet minder efficiënt. Dit wondermiddel is bij de meesten wel in huis te vinden, dus je kunt er meteen mee aan de slag: vtwonen.be vertelt welke plekjes je er allemaal mee onder handen neemt. -
Orang-oetan heelt zelf zijn wonde met bladeren van geneeskrachtige plant
120 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerLieve Burssens
Geert Vaelen
martin govaert
Johnny L Verhoeven
hugo van de velde