"Bully's? Die naam heb je niet gestolen": restaurantbaas nagelt afwezige klant aan de schandpaal, maar dat breekt hem snel zuur op
RestaurantsGasten die reserveren voor een restaurantbezoek en dan toch niet komen opdagen... Allesbehalve netjes uiteraard, maar valt er ook iets tegen te doen? In Cardiff (Wales) vond een uitbater er niet beter op dan de jongedame in kwestie met naam en toenaam aan de schandpaal te nagelen. "Maar ik had wel degelijk een noodgeval", beweert Emily Quinlan nu. De gefrustreerde reactie kwam Russell Bullimore alvast duur te staan. Op sociale media barstte er een storm van protest tégen zijn zaak los.
De baas van Bully's Restaurant deelde de naam, het e-mailadres én het gsm-nummer van de 'vermiste' klant ongegeneerd op zijn Twitterprofiel. "Vanaf nu maak ik iedereen die niet komt opdagen hier bekend", schreef hij erbij.
Meteen ontstonden er twee kampen: sommigen gaven hem overschot van gelijk, anderen vonden zijn actie schandalig en dreigden nooit nog een voet in zijn zaak te zetten. "Ik bel de klanten die niet komen altijd zelf op", verdedigt Bullimore zich. "Soms krijg je hen te pakken, soms niet. En dan verzinnen ze een excuus of hangen ze gewoon op. Op die manier verlies ik gemiddeld zo'n twaalf klanten per week. Als je 45 euro per persoon rekent, lopen we jaarlijks tot 28.000 euro mis."
"Gebrek aan hoffelijkheid"
In totaal hadden acht gasten die bewuste avond hun kat gestuurd. "Er was ook een tafel van zes personen. Een van hen durfde beweren dat hij afgebeld had, maar dat kan niet kloppen. In dat geval zou hij sowieso bij mij terechtgekomen zijn, want ik hou elke boeking minutieus bij. Ik check constant mijn telefoon en mijn mails."
Een elegante oplossing bedenken is echter geen evidentie. "Ik wil geen geld op voorhand, dat lijkt nergens op. De gegevens van hun kredietkaart vragen, zodat ik achteraf toch nog een vaste som kan opeisen? Ja, misschien is dat wel een optie. Ach, uiteindelijk draait het om een gebrek aan hoffelijkheid. De meesten zitten waarschijnlijk met een kater of trekken liever ergens anders naartoe."
"Zielige verontschuldiging"
De druk werd uiteindelijk zo groot dat Bullimore op Twitter zijn verontschuldigingen aanbood. "Onze excuses voor gisteravond. We lieten ons leiden door emoties en daar hebben we absoluut spijt van. Dit is een familiezaak waar passie en een sterke samenhorigheid centraal staan. We zijn geen restaurantketen, we zijn zelfstandigen die houden van hun job."
De geviseerde klant is echter allerminst onder de indruk. "Bij wie excuseer je je precies? Niet bij mij alleszins", riposteerde Emily Quinlan. "Ik ben het meisje van wie je de persoonlijke gegevens gedeeld hebt met je 9.000 volgers. Als je denkt dat deze zielige verontschuldiging volstaat, heb je het zwaar mis. Bully's (pestkop; nvdr)? Die naam heb je duidelijk niet gestolen."
"Wat een grap"
"Ik had wel degelijk een noodgeval, mijn reservatie ongedaan maken was het laatste van mijn zorgen. Je absoluut gebrek aan fatsoen heeft je al een pak klanten gekost, maar ik laat het hier niet bij. Het was een tafeltje van twee personen, daar zul je heus geen 400 euro aan verloren hebben. Er al eens aan gedacht dat je misschien niet in de juiste branche zit? Wat een grap..."
In eigen land deed zich anderhalve maand geleden een gelijkaardig incident voor. Chef-kok Dominik Brouwers deed zijn beklag over een man die had gereserveerd voor tien personen, maar nooit kwam opdagen. "Broodroof", aldus Brouwers. "Ik loop zo minstens duizend euro mis." De foto van de lege tafel die hij erbij plaatste, sprak alvast boekdelen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
"Ze keek naar ons alsof we afval waren": serveerster Daniella krijgt vernietigende recensie, haar reactie getuigt van lef
-
vtwonen
Schoonmaken met scheerschuim? Voor deze tien plekken - van de oven tot het toilet - is het een tovermiddel
Wist je dat scheerschuim een prima poetsmiddel is? Het mag dan niet zo’n alledaags schoonmaakproduct zijn, dat maakt het zeker niet minder efficiënt. Dit wondermiddel is bij de meesten wel in huis te vinden, dus je kunt er meteen mee aan de slag: vtwonen.be vertelt welke plekjes je er allemaal mee onder handen neemt. -
Koddige beelden van kwetterende valken op vensterbank gaan viraal
-
-
KIJK. "Dat klein jongetje bleef ons rammen": 10-jarige brokkenpiloot pleegt vluchtmisdrijf en parkeert auto in vijver
-
HLN Shop
Pretpark (extra voordelig) meepikken vóór de grote drukte? Vier hoogvliegers voor de hele familie op een rij
De lente is het moment bij uitstek om een pretpark op de planning te zetten. De grote stormloop tijdens de zomervakantie blijft nog even uit, en vaak zit ook het weer uitstekend mee. Rest de vraag in welk pretpark jij het meeste fun beleeft. HLN Shop stipt vier kansmakers aan in vier provincies en vertelt waarom en voor wie ze niet te missen zijn. -
PREMIUM
Vijftig teams nemen het tegen elkaar op tijdens eerste BK grondboren: "In plaats van een roeimachine zouden fitnesszaken beter een boormachine installeren”
Op een grasveld nabij Campus Arenberg vond vanmiddag het allereerste Belgisch Kampioenschap grondboren plaats. Onder het strenge toezicht van de juryleden van studentenvereniging Atlas namen ploegen van twee het tegen elkaar op in een bloedstollend duel tegen de tijd. Het doel: zo snel mogelijk een gat van precies een meter diep boren met een edelmanboor.Leuven -
Celebrities
IN BEELD. Ryan Gosling verbaast met ‘nieuwe look’ op première van ‘The Fall Guy’
-
Het hartverscheurend moment waarop drie maanden oude puppy wordt gedumpt op parking
-
KIJK. Stewardess Cher onthult drie allerergste dingen die passagiers doen op vliegtuig
Stewardess Cher gaat viraal met een opsomming van de drie allerergste dingen die je volgens haar kan doen op een vliegtuig. Met enige zin voor overdrijving spreekt ze zelf van “de meest gruwelijke kwaadaardige duivelse dingen”. -
Vliegtuigpassagier merkt vreemd vliegend voorwerp op
-
Boze vrouw wordt tegengehouden door politie en dat loopt niet goed af voor de agent
120 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerLieve Burssens
Geert Vaelen
martin govaert
Johnny L Verhoeven
hugo van de velde