(Archieffoto)
Volledig scherm
(Archieffoto) © Archieffoto PN

VBO: "Schaf verkeersbelasting af"

Het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) en werkgeversorganisatie Voka pleiten voor een uitbreiding van de kilometerheffing voor vrachtwagens naar het volledige wagenpark. Uit cijfers van Viapass blijkt dat de maatregel voor trucks amper een effect heeft op de verkeersdrukte. Het VBO pleit ook voor de afschaffing van de verkeersbelasting. 

75 reacties

  • Luc Hermans

    6 jaar geleden
    Zolang er grondstoffen van west vlaamderen naar tirkye gestuurd worden die dan na veredeling tegen de zelfde prijs als gevolg van turkse staatssubsidies, terug naar belgie komen s er een heel ander probleem
  • Désiré hmelers

    6 jaar geleden
    Dat werkt voor geen meter Alles op rubberen wielen is een melkkoe voor de Overheid
  • jean-pierre rejek

    6 jaar geleden
    Dat ze maar eerst ééns kijken wat op de autostrade rijd,twee vakken van de drie of éne rijvak is volledig bezet met oostblokkers die gewoon door belgie rijden, dan zwijg ik nog over de afval wat ze achterlaten op onze kosten hé VOKA .
  • Vladimir De Leeuw

    6 jaar geleden
    Er staat duidelijk dat de kilometerheffing geen effect heeft. Waarom het dan uitbreiden naar de rest van de sukkelaars die het niet kunnen verhalen op de klanten? Denken ze soms de die mensen voor hun plezier in de file gaan staan? Nee, dat zijn de werknemers van de bedrijven van VBO ed. Wat kan hiervan de bedoeling zijn? Meer thuiswerk? Want dat gaat de werknemer uiteraard vragen.
  • John Ulmer

    6 jaar geleden
    Het gevolg gaat zijn dat de staatskas extra gespijsd wordt en dat het de ganse dag druk gaat zijn op de baan. Iets minder lange files om 8u, maar als compensatie druk de ganse voormiddag. Het werkelijke probleem is dat men halsstarrig weigert het wegennet aan te passen aan de benodigde capaciteit. Als je in een klein huis woont en je gezin uitbreidt, wat ga je dan doen ? Je kinderen op verschillende tijdstippen laten slapen of je huis aanpassen ?