Beeld ter illustratie - Een gehaaste automobilist slalomt tussen de neergelaten slagbomen.
Volledig scherm
Beeld ter illustratie - Een gehaaste automobilist slalomt tussen de neergelaten slagbomen. © Foto JVK

Verhoogde betonnen middenberm moet slalommen tussen slagbomen aan spooroverweg vermijden

Om te vermijden dat bestuurders tussen de gesloten slagbomen van een overweg slalommen, gaat spoornetbeheerder Infrabel aan een overweg in Henegouwen een "verhoogde betonnen middenberm" bouwen. "Dit project kadert binnen de aanpak om te blijven zoeken naar ontradingsmanieren om slalommen tegen te gaan", zegt Infrabel-woordvoerster Leslie Buyle. 

8 reacties

  • linda thinks

    6 jaar geleden
    betonblokken op straat hoeveel gaan er daar oprijden ?? overwegen zijn meestal slecht verlicht ,
  • Yvan Lissens

    6 jaar geleden
    30 a 40 jaar geleden waren er dubbele- of volledige slagbomen. Deze werden vervangen door halve slagbomen omdat men, toen reeds, nog snel onder een sluitende slagboom probeerde door te rijden en dan gevangen zat bij de slagboom aan de overkant en geen weg meer uit kon. De betonblokken zijn geen slecht idee, goedkoop en doeltreffend.
  • Julien De Kerpel

    6 jaar geleden
    In Lede is dat dagelijkse kost , daar is een station , links op 500 meter ,en een rechts op 500 meter , telkens er een trein afkomt staat men daar 2 à 3 minuten voor de gesloten slagbomen , en dat op een redelijk drukke baan ! Een tunnel ? dat kost teveel geld , maar de economische kost is 100 keer meer , om nog te zwijgen van de stank !
  • Dirk Landuyt

    6 jaar geleden
    Gewoon dubbele slagbomen, sneller, beter, goedkoper. Of nee dat laatste is al een reden om het niet te doen, spelen met het geld van de onschuldige belastingbetaler is de norm.
  • Luc Soetaerts

    6 jaar geleden
    Allez we gaan gevaarlijk betonnen constructies plaatsen. Het kan zo simpel zijn : plaats een slagboom die de ganse straat afsluit. Maar ja, simpel is nooit goed genoeg hé.