Zwanger, gekleurd en 50-plus: diversiteit troef op de septembercovers van modemagazines
Binnenkort liggen de septembernummers van de grote modetijdschriften in de winkels. Elk jaar is het weer een strijd tussen titels als Vogue, Marie Claire en ELLE om dé juiste persoon te strikken voor op de cover. De meest opvallende gemene deler is deze keer overduidelijk diversiteit. Van het hoogzwangere model Slick Woods tot Beyoncé en de 52-jarige Cindy Crawford, en daar worden de bladen voor in de lucht geprezen op sociale media.
Te beginnen bij het begin: waarom is het septembernummer zo belangrijk? "Het is het begin van het nieuwe modeseizoen en het moment waarop mensen gaan nadenken over welke winterjas ze willen gaan kopen’, legt modejournalist Bregje Lampe uit aan De Volkskrant. "Bladen pakken groot uit. Adverteerders beginnen ook met hun nieuwe campagnes. Het gaat hand in hand." Naar goede gewoonte zijn die nummers ook extra lang en dik. In 2012 brak de Amerikaanse Vogue nog het record met maar liefst 916 pagina’s (met 658 pagina's advertenties). Door de teruglopende advertentiekosten zijn de magazines tegenwoordig wel iets minder dik, maar volgens Lampe blijft – vooral dan de editie van de Amerikaanse Vogue – erg belangrijk. "Je kunt als groot modemerk niet zeggen: die slaan we over. Daar moet je gewoon in staan."
Diversiteit
Omdat het septembernummer het belangrijkste nummer van het jaar is, proberen de magazines elkaar elk jaar weer te overtreffen met hun covers. Op basis daarvan koopt een groot deel van de consumenten namelijk toch nog altijd een magazine. En hoe meer aandacht ze erover kunnen krijgen op voorhand, hoe beter. Opvallend is dat bijna alle bladen dit jaar ingezet hebben op diversiteit. Van gekleurd en ouder tot hoogzwanger. En daar krijgen ze op sociale media heel wat positieve commentaar over.
De belangrijkste septembercovers van dit jaar
Beyoncé op de cover van de Amerikaanse Vogue
Kanye West met zijn kinderen North en Saint op de cover van Harper's Bazaar US
Het hoogzwangere model Slick Woods op de cover van ELLE UK
Rihanna op de cover van de Britse Vogue
Jaden Smith op de cover van Dazed & Confused
Zendaya op de cover van Marie Claire US
Lupita Nyong'o op de cover van Porter Magazine
Cindy Crawford op de cover van Tatler US
Madonna op de cover van de Italiaanse Vogue
Issa Rae op de cover van Ebony
Michele Williams op de cover van Vanity Fair
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
-
Dure juwelen voor kinderen zitten in de lift. “Ik gaf ooit een gouden armband van 500 euro”
Een armbandje van 500 euro of een ketting met edelsteen van 1.300 euro voor je kroost? Gouden kinderjuwelen zijn hip, maar hebben al snel een hoger prijskaartje dan hun tegenhangers uit zilver, koper of plastic. Volgens experts is goud geen overbodige luxe voor je kind of tiener, wél een investering. “Trendy mama’s geven al graag veel uit aan kinderkledij, dus waarom geen duur juweel?” -
Livios
Last van de tuinomheining van je buren? Dit zijn de regels omtrent vergunning, plaatsing en onderhoud
Wil je jouw tuin omheinen met een tuinafsluiting? Of heeft je buur dat gedaan en ben je daar niet helemaal tevreden mee? Bouwsite Livios legt uit hoe de vork precies aan de steel zit wat betreft dit - soms heikel - onderwerp. -
-
PREMIUM
“Klanten zien zo’n kleuranalyse als een levenslange investering.” Shop je echt slimmer als je weet welk kleurtype je bent?
-
Het is eindelijk rokjesweer: zo stoom jij je benen klaar. “Dit is hét geheim van Jennifer Lopez”
Daar zijn de eerste zonnestralen eindelijk. Tijd om de benen ‘rokjesklaar’ te maken. En daar zijn we volop mee bezig, zo blijkt uit de verkoopcijfers. Bodycare was immers nog nooit zo populair. Maar kan je je benen echt mooier smeren? En wat met cellulite, striemen of ingegroeide haartjes? Beautyredactrice Sophie weet raad. “Billen zoals J.Lo? Ik testte hét hulpmiddel dat zij gebruikt.” -
PREMIUM
Aldi verkoopt opnieuw 11 keer goedkopere Dyson Airwrap: wij testten hem. “Grote verbazing dat ze dít konden kopiëren”
Herinner jij je de Airwrap van de Aldi nog? De tool die je dezelfde krullen, waves of steile lokken belooft als de hyperpopulaire Dyson, maar dan 11 keer (!) goedkoper. Deze zaterdag ligt de multistyler terug in de rekken. Al ben je er best snel bij, want de vorige keer was het toestel meteen overal uitverkocht. Maar is het de hype waard? Beautyredactrice Sophie deed de test. “Op deze vlakken doet Aldi het beter dan Dyson zelf.” -
Korte coupes zijn een trend komende zomer en zo style jij die. “Het is níét enkel voor mama’s of oudere vrouwen”
-
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
-
PREMIUM
Charlotte, dochter van de baas, wordt nu CEO van modebedrijf Bel&Bo: “Ons horrorjaar was een leerschool voor me”
“Het is nooit het perfecte moment om een bedrijf over te nemen. Daar ben ik het bewijs van.” In de Belgische mode neemt een nieuwe generatie de leiding. Bij Bel&Bo stapt CEO Michel Delfosse op en neemt zijn dochter, Charlotte (35), het roer over. Schipperend tussen traditie en vernieuwing, tussen ambitie en moederwarmte. Hoe vindt ze haar eigen weg? “In 2018 was ik hier nog niet klaar voor.” -
PREMIUM
3 Vlamingen die hardcore in kleding van Dries Van Noten investeerden: “Als ik de trap oploop en die split valt open, dat dóét iets”
Dries Van Noten maakt plaats voor nieuw talent, maar de unieke ontwerpen van de wereldberoemde Belg vergeten we nooit. Drie superfans onthullen waarom hun kast ondanks de pittige prijskaartjes vol Dries hangt: de onzichtbare waarde die je met een item van hem in huis haalt. En we mogen hun favoriete stuks zien. “Als ik ze niet meer zou dragen, zou ik ze bijhouden als kunstobject.” -
Een gehydrateerde, glanzende huid tijdens de Ramadan? Expert geeft advies: “Dit product heb je elke dag nodig”
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer