Ondanks zware concurrentie: hoe deze videotheek in Aalst nog steeds gouden zaken doet

Het is bijna moeilijk te geloven, maar bij videotheek Hollywood in Aalst gaan de zaken prima. En dat ondanks de bikkelharde concurrentie van de digitale televisie. Zo kocht de zaak onlangs nog zo'n duizend nieuwe DVD's aan. Volgens de zaakvoerder is het succes van zijn zaak makkelijk te verklaren.

Eerst en vooral kan Hollywood makkelijk onder de prijs van digitale aanbieders. "Bij ons kost een film, zoals bijvoorbeeld 'Ready Player One', slechts drieënhalve euro. Terwijl die bij Telenet zes euro kost. Dat is toch wel een stevig prijsverschil", zegt zaakvoerder Olivier Van den Borre.

Het geheim van het succes van zijn videotheek ligt hem volgens Van den Borre vooral in de persoonlijke aanpak. "Iederen wil een leuke avond. Dan komen klanten langs en vragen ze naar een goede film. Dan is het aan ons om de juiste film mee te geven voor de juiste klant."

Maar niet alleen de persoonlijke tips maken het verschil. Klanten kunnen zich ook weleens mispakken aan digitale televisie. "Mensen drukken op de knop en beseffen soms na tien minuten dat ze eigenlijk naar een slechte film aan het kijken zijn. Dan ben je zes euro kwijt. Maar ga je stoppen met je avond? Neen, en dan kies je nog eens een film van zes euro."

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen