Heidi Klum legt uit hoe je eruit springt op de werkvloer en toch jezelf blijft
Het 45-jarige topmodel Heidi Klum en de Duitse supermarktketen Lidl lanceren alweer hun vierde collectie samen genaamd #LETSSHAKEITUP. Die richt zich vooral op de moderne, zelfbewuste carrièrevrouw en bevat heel wat basics in frisse kleuren. Aan NINA geeft ze enkele tips om te stralen op de werkvloer, zonder dat het er te dik opligt.
1. Kleur geeft kracht en zelfvertrouwen
“Zwart, grijs, beige: werkkleding ziet er vaak maar een beetje saai uit. Dat hoeft niet meer zo te zijn. Rood is dé modekleur komende herfst en winter. Het is niet alleen een vrolijke kleur, ze staat ook symbool voor kracht en boezemt zelfvertrouwen in. Eigenschappen die goed van pas komen op de werkvloer. Alle tinten rood passeren overigens de revue: lieflijk roze, zacht rood, elegant bordeauxrood en diep bessenrood", aldus Klum.
2. Combineer onverwachte kleuren met elkaar
“Kleding laat zich makkelijker combineren dan je denkt. Opvallend rood past natuurlijk goed bij bijvoorbeeld zacht beige, maar wist je dat rood en roze ook prima combineerbaar zijn? Een rode blouse met daarover een felroze oversized cardigan én een rode broek: het moet absoluut kunnen. ‘Let’s shake it up’ is dan ook de naam van mijn nieuwe collectie.”
3. Wees altijd jezelf
“We hebben allemaal ons eigen karakter en niet iedereen is even zelfzeker. Dat moeten we dus ook niet forceren. Modereer gewoon naargelang je persoonlijkheidstype. Een extravert persoon kan heel uitbundig kleuren combineren, maar iemand die wat introverter is, kan bijvoorbeeld een zwarte broek dragen met een zwarte blouse en daarop een roze cardigan. Hoe dan ook, een streepje kleur maakt iedereen vrolijker.”
4. De werkvloer vraagt om realistische mode, geen haute couture
“Wat op de catwalk past, hoort niet per se thuis op de werkvloer. Niet iedereen staat met die extravagante pasvormen. Ook ik maak realistische kledingkeuzes als ik naar een meeting ga. Klassieke kledingstukken kunnen trouwens ook erg modieus zijn: een flatterende trenchcoat in een elegante bessenkleur is bijvoorbeeld erg vrouwelijk en professioneel.”
Heidi Klums kledinglijn ‘Esmara by Heidi Klum’ ligt vanaf 17 september een week lang in de rekken van alle Lidl-filialen. Vanaf 10 september is de collectie online te koop. Prijzen variëren tussen € 2,99 tot € 29,99.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
“Zodat onze kinderen niet hetzelfde moeten ervaren.” Wendy en Callie creëren slim product voor Belgen met krul- of kroeshaar
-
Livios
Zo gebruik je je wasmachine en droogkast slimmer: “Het kost je iets meer, maar je bespaart ermee op de lange termijn”
Wie besparingen op de energiefactuur zoekt, neemt best een kijkje in de waskamer. We gebruiken de wasmachine en de droogkast vaak en die toestellen vertegenwoordigen dan ook een noemenswaardig deel van je energieverbruik. Hoe gebruik je ze op de meest energiezuinige manier? Bouwsite Livios vroeg het aan Arjan Hoffer van Bosch en Siemens. -
Van kaaklijn om U tegen te zeggen tot ‘hunter eyes’: hoe onschuldig is ‘looksmaxxing’, de nieuwe online trend voor jongemannen?
“Als je deze vier dingen doet, zal je eruitzien als een model.” Op TikTok doet een dubieuze trend de ronde: looksmaxxing. Daarbij delen jongemannen tips om hun uiterlijk te verbeteren. Ze spreken over geheime technieken zoals mewing, maar krijg je daar echt een strakkere kaaklijn van? En hoe onschuldig is deze hype? Esthetisch arts An De Cuyper reageert: “Je kan je kaakspieren trainen zoals elke andere spier.” -
-
“Eleganter dan een sneaker, minder ordinair dan een naaldhak.” De schoen van je oma breekt door als supertrend
-
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
PREMIUM
“Zodra je oestrogeen daalt, verliest je huid stevigheid.” 20, 30, 40 of 50+: expert tipt de beste huidverzorging per leeftijd
Acne op je dertigste, de eerste rimpels rond je veertigste of volumeverlies op je vijftigste: hoe jong je je ook voelt, je huid vertelt soms een ander verhaal. Onderzoeksarts Jetske Ultee legt uit welke skincare essentieel is op elke leeftijd en geeft de juiste timing om preventief zonnebescherming of anti-aging te smeren. “Vanaf je dertigste verlies je sowieso 1 procent collageen per jaar.” -
Livios
‘Gebruik in dat geval nooit azijn’ en ‘pas op met hogedruk’: zo ga je wél voor een brandschoon terras
-
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
-
Korte coupes zijn een trend komende zomer en zo style jij die. “Het is níét enkel voor mama’s of oudere vrouwen”
De tijd dat korte kapsels enkel voor moeders en oudere dames waren, is voorbij. Zelfs model Gigi Hadid en zangeres Angèle lieten zich verleiden door de schaar. Beautyredactrice Sophie en BV-kapper Jochen Vanhoudt vertellen wat de hipste kapseltrends voor de zomer zijn. “Krul een aantal plukjes in het wilde weg, of ga er gewoon even met je vingers door en klaar.” -
PREMIUM
Aldi verkoopt opnieuw 11 keer goedkopere Dyson Airwrap: wij testten hem. “Grote verbazing dat ze dít konden kopiëren”
Herinner jij je de Airwrap van de Aldi nog? De tool die je dezelfde krullen, waves of steile lokken belooft als de hyperpopulaire Dyson, maar dan 11 keer (!) goedkoper. Deze zaterdag ligt de multistyler terug in de rekken. Al ben je er best snel bij, want de vorige keer was het toestel meteen overal uitverkocht. Maar is het de hype waard? Beautyredactrice Sophie deed de test. “Op deze vlakken doet Aldi het beter dan Dyson zelf.” -
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer