Direct naar artikelinhoud
Media

Kris Vervaet nieuwe baas van De Persgroep en Medialaan

Kris Vervaet wordt de nieuwe CEO van Medialaan & De Persgroep.Beeld De Persgroep

Kris Vervaet is de nieuwe CEO van De Persgroep Publishing en Medialaan. Hij moet de pas gefusioneerde bedrijven verder transformeren tot een digitaal mediabedrijf.

De 47-jarige Vervaet werkt sinds 1 september als directeur publishing en digitale business ontwikkeling bij De Persgroep, de eigenaar van onder meer De Morgen, Het Laatste Nieuws, Dag Allemaal en Humo. Daarvoor werkte hij ruim zes jaar bij het energiebedrijf EDF, onder meer als commercieel directeur. Vervaet, die burgerlijk ingenieur is, werkte ook al achttien jaar voor Proximus. Als CEO van Medialaan & De Persgroep krijgt hij voortaan ook de leiding over onder meer VTM, Q2 en Qmusic.

"We bereiken elke dag miljoenen kijkers, luisteraars, lezers en surfers met onze merken", zegt Vervaet in een persbericht. "Het is een absoluut voorrecht om de nieuwe organisatie die zal ontstaan uit de fusie van de Persgroep Publishing en Medialaan te leiden. De uitdagingen en ambities zijn groot." Het ééngemaakte mediabedrijf krijgt binnenkort ook nog een nieuwe naam.

Samen met de promotie van Vervaet wordt ook de structuur van De Persgroep hertekend. Zo komt er een BENE-structuur om België en Nederland nauwer te laten samenwerken. In Nederland bezit het mediabedrijf onder meer de Volkskrant, Trouw en Qmusic. "We hebben vastgesteld dat onze bedrijven in België en Nederland intensiever moeten samenwerken om deze digitale transformatie te realiseren", zegt CEO Christian Van Thillo.

De nieuwe BENE-organisatie wordt geleid door Erik Roddenhof. Dirk Lodewyckx en Erwin Deckers, die Medialaan & De Persgroep Publishing tot nu toe ad interim leiden, worden respectievelijk operationeel en creatief directeur binnen het gefuseerde mediabedrijf. Zij zullen net als Kris Vervaet en financieel directeur Piet Vroman ook zetelen in de BENE-directie.