© *

Victoria's Secret brengt opnieuw zwemkledij op de markt

Victoria's Secret mag dan wel in nauwe schoentjes zitten door de aanhoudende kritiek en de tegenvallende verkoopcijfers, het lingeriemerk laat zich in elk geval niet ontmoedigen. Zo heeft het moederbedrijf bekendgemaakt dat het komende zomer opnieuw zwemkledij zal verkopen. Daar blijft het echter niet bij: het ambitieuze merk voegt daar ook nog zonnebrillen en laarzen aan toe.

VVA

Een nieuwe CEO en nieuwe collecties moeten de toekomst van het verliesmakende Victoria's Secret veiligstellen. Daar lijkt het in elk geval op. Op dinsdag meldde Stuart Burgdoerfer, CEO van het moederbedrijf van het lingeriemerk L Brands, immers dat de zwemkledijcollectie van het merk nieuw leven wordt ingeblazen. In 2016 stopte het lingeriemerk hier nog mee, omdat de verkoop flink tegenviel.

LEES OOK. Niemand wil nog lingerie van Victoria's Secret, zelfs niet in de uitverkoop

Naast de zwemkledijcollectie zal het lingeriemerk ook nog laarzen en zonnebrillen aan zijn assortiment toevoegen. Of deze nieuwe strategie het beschadigde imago van Victoria's Secret zal kunnen opwaarderen, zal de tijd vooralsnog moeten uitwijzen. Nadat de marketingbaas van Victoria’s Secret, Ed Razek, had gezegd dat transgendermodellen en plus-sizemodellen niet in de show thuishoorden, nam de CEO ontslag en kreeg het bedrijf tonnen kritiek over zich heen.

LEES OOK. New York Times publiceert confronterende open brief aan Victoria's Secret

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer