Photo News
Volledig scherm
© Photo News

NMBS en Infrabel willen stiptheid op korte termijn verbeteren met vijftigtal maatregelen

Spoorwegmaatschappij NMBS en spoornetbeheerder Infrabel hebben in totaal 46 maatregelen opgelijst die de stiptheid op het spoor op korte termijn zouden moeten verbeteren. Dat hebben de toplui van beide bedrijven vanmiddag gezegd in de Kamercommissie Infrastructuur. 

9 reacties

  • Chris Devlaeminck

    5 jaar geleden
    De dik bevolkte top, hoe beter betaald hoe meer politiek geplaatst, bespaart al decennia systematisch op het lager personeel en materieel om hun postje te vrijwaren. Dat is de reden van de vertragingen en overvolle treinen in de spits.
  • Frank De Rycke

    5 jaar geleden
    Wanbeleid en Ceo's die een veel te hoge vergoeding krijgen zonder daadwerkelijk het beste te willen voor de gebruikers en hun werknemers ....daar wringt alleen maar het schoentje !
  • Patrick morel

    5 jaar geleden
    De reistijden zijn al langer dan vroeger. Misschien is het de bedoeling om de verkoop van pedelecs te stimuleren want op veel trajecten ben je er al even snel met deze bike en je bent zeker van een zitplaats..
  • Pat Carpa

    5 jaar geleden
    Kies eerst om je eigen werkvolk te behouden en te behandelen en betaal ze evenveel zoals in het privé. Laat het werkvolk hun werk doen en zelf oplossingen bieden. Biedt hen het materiaal, tijd en middelen om hun werk goed te kunnen i.p.v. alles rap rap rap. Geef onze menselijke bazen i.p.v. robots die niets anders doen dan statistieken maken. Stop met erover te praten en doe er iets aan.
  • Pe Vwelsenaere

    5 jaar geleden
    30jaar neem ik al de trein richting Brussel noord. 30jaar gelden vertrok ik om 6u30 thuis en was om 8u05 in Brussel. Heden, met alle technische vooruitgang in deze 30j , vertrek ik nog altijd om 6u30 en kom ik aan om 8u19 + gemiddeld 6min vertraging. En dan maar afvragen waarom er meer mensen de auto nemen. De dagen dat ik met de wagen naar Brussel ga vertrek ik om 5u30 en ben ik om 6u30 op bureel. Ik win wel 2 uur woonwerk verkeer per dag , 10u per week enz....