Snacks gericht op kinderen.
Volledig scherm
Snacks gericht op kinderen. © Foodwatch

Nederland verbiedt kinderidolen in reclame en op verpakkingen

Nijntje, Kabouter Plop, Dora, SpongeBob en andere auteursrechtelijk beschermde kinderidolen mogen niet langer worden gebruikt in Nederlandse reclame gericht op peuters en kleuters. Ze mogen evenmin nog op verpakkingen of bij kassa's staan. 

3 reacties

  • Leo Bols

    5 jaar geleden
    Maak de producten gezonder, minder suiker, minder keurtjes, meer vezels ... dat zou pas een oplossing zijn. Maar op zich kan ik me goed met deze actie vinden. Want de extraatjes in deze producten voor kinderen hun smaakpatroon is daar ook op afgestemd.
  • Paul Siemons

    5 jaar geleden
    De betutteling gaat steeds verder.
  • Jürgen Mouton

    5 jaar geleden
    Verbieden, verbieden, verbieden, dat is het enige wat politici in politiestaat Europa nog kunnen. Het is de taak van de ouders om te letten op wat hun kinderen eten, niet van de producenten.