© vwh

De chocoladereep van Toblerone ziet er een beetje anders uit, fans worden gek

Wie ooit een chocoladereep van Toblerone in zijn handen had, zal het kunnen beamen: de driehoekjes, die Zwitserse bergen moeten voorstellen, zijn behoorlijk moeilijk los te krijgen. Dat probleem is nu verholpen, maar fans zijn niet tevreden met de make-over.

vwh

Twee Britten merkten het als eersten op dat de repen, geproduceerd door het Amerikaanse bedrijf Mondelez International , er tegenwoordig een beetje anders uitzien. Er zijn minder piramidevormige stukjes en de driehoeken zelf zijn smaller. Daardoor is er meer ruimte tussen twee driehoekjes en kan je ze makkelijker van de reep krijgen.

Minder en smallere driehoekjes betekent ook iets minder chocolade met nougat dan voorheen. Een reep van 400 gram is er nu eentje van 360 gram, die van 170 gram is er nu maar 150 gram meer. Dat schiet in het verkeerde keelgat bij fans van de lekkernij en ook over de nieuwe look zijn ze allesbehalve tevreden, zo blijkt uit een reeks klachten op de sociale netwerksite Twitter.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Mondelez International heeft intussen op de commotie gereageerd via de Facebookpagina van Toblerone. In een verklaring staat dat het bedrijf genoodzaakt was om te besparen. “We willen dat klanten waar voor hun geld krijgen, maar net als veel andere bedrijven krijgen we te maken met hogere prijzen voor bepaalde ingrediënten. Om het betaalbaar te houden en niet te veel af te wijken van de look, moesten we het gewicht naar beneden halen”, staat er te lezen. De fabrikant ontkent geruchten dat de aangepaste repen, die je momenteel enkel in Groot-Brittannië vindt, een gevolg zijn van de Brexit.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer