Direct naar artikelinhoud

Deutsche Bank opent hippe ‘shop’

Deutsche Bank België heeft in Sint-Denijs-Westrem bij Gent een nieuw kantorenconcept gelanceerd. Deutsche Bank wil klanten in een oogwenk duidelijk maken welke producten en diensten het aanbiedt.

De voorbije jaren heeft Deutsche Bank veel internetklanten aangetrokken. Die kwamen af op de hoge intrest op de onlinespaarrekening van de bank. Die internetklanten zijn niet altijd op de hoogte van alle financiële producten en diensten die de bank levert. Het nieuwe kantorenconcept moet daar verandering in brengen. Het kantoor in Sint-Denijs-Westrem is daarom ingericht als een hippe ‘bankenshop’.Bezoekers kunnen er wandelen tussen verschillende standen met informatiebrochures over de diensten van Deutsche Bank en daar eventueel ook advies over inwinnen bij het personeel van de bank.Het is de bedoeling dat de nieuwe bankenwinkel een soort reallifeversie wordt van de internetsite van Deutsche Bank. “Ook daar kun je vrij rondlopen, informatie opzoeken of producten meenemen”, luidt de redenering.Het verschil is dat Deutsche Bank in die nieuwe kantoren internetklanten makkelijker advies kan verlenen en aarzelende consumenten ook vlotter over de streep kan trekken.Het agentschap dat gisteren officieel werd gepresenteerd in Sint-Denijs-Westrem is het 31ste in het netwerk van Deutsche Bank België. Op basis van de ervaringen die de financiële groep opdoet in haar kantoor in Sint-Denijs-Westrem zal Deutsche Bank ook verschillende elementen van het winkelconcept in haar andere kantoren integreren.